Transceivery CAN na zakres temperatur pracy -40...+150°C z kwalifikacją samochodową Grade 0
Microchip
Do oferty firmy Microchip wchodzi pierwsza rodzina transceiverów CAN z kwalifikacją samochodową Grade 0. Transceivery ATA65XX mogą pracować w szerokim zakresie temperatur otoczenia od -40 do +150°C. Wspierają nowy protokół CAN FD (Flexible Data-rate) zapewniający szybkość transmisji do 5 Mbps oraz CAN PN (Partial Networking) pozwalający zmniejszyć pobór mocy w pojazdach. Są w pełni kompatybilne ze standardami ISO 118980-2/5/6, 11898-2:2016 i SAE J2962-2.
Nie wymagają stosowania zewnętrznych dławików skompensowanych prądowo, niezbędnych w przypadku większości innych transceiverów. Poza mniejszą liczbą komponentów zewnętrznych wymagają też mniejszej powierzchni płytki drukowanej, co zmniejsza koszty systemowe.
Wszystkie układy rodziny ATA65XX obsługują standard budzenia sygnałem z szyny CAN (dual wake-up pattern) zgodnie z normą ISO11898-2:2016. Nowoczesne auta zawierają ponad 70 interfejsów CAN. Ta funkcja pozwala uniknąć niechcianych sekwencji power-up, dając w efekcie znaczną oszczędność energii i mniejszą emisję elektromagnetyczną.
Nowe transceivery są produkowane w czterech typach obudów: SO-8/14 i DFN-8/14. Ich ceny hurtowe wynoszą od 0,33 USD (ATA6562/63/64/66 w obudowach SO-8 i DFN-8) do 0,65 USD (ATA6565 w obudowie DFN-14) przy zamówieniach 10 tys. sztuk.