Samsung umacnia przewagę na rynku NAND

Sześciu dostawców rywalizujących na rynku pamięci NAND flash utrzymało w IV kw. 2009 r. pozycje, jakie zajmowali w okresie wcześniejszym. Zgodnie z danymi przedstawionymi przez analityków DRAM Exchange, koreański Samsung utrzymał w IV kw. 2009 r. prowadzenie na rynku pamięci NAND, zwiększając przewagę nad zajmującą drugie miejsce Toshibą. W okresie tym średnie ceny pamięci NAND flash wzrosły o 5%, podczas gdy łączne dostawy NAND flash liczone w bitach wzrosły o około 10% w porównaniu do kwartału III.

Posłuchaj
00:00

 

Udziały Samsunga w rynku wyniosły 38,6%, a jego obroty 1,50 miliarda dol. Toshiba uzyskała 32,7-procentowy udział przy obrotach 1,27 miliarda dol., a trzeci Micron odpowiednio 9,9% przy obrotach 385 mln dol. Na dalszych miejscach znaleźli się kolejno Hynix, z przychodami niższymi jedynie o 5 mln dol. od Microna, Intel i Numonyx. W IV kw. przychody dostawców pamięci NAND flash wzrosły w ujęciu kwartalnym o 15,7%, do 3,88 mld dol.

Powiązane treści
Samsung inwestuje w technologię kropki kwantowej
Samsung planuje zwiększenie inwestycji do 18 mld dol.
Samsung wprowadza układy NAND klasy 20-nm
Były szef Samsunga Lee powraca
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Mouser Electronics i Ampleon zawierają globalną umowę dystrybucyjną obejmującą rozwiązania zasilania RF
Produkcja elektroniki
TSMC oszacował ceny usług produkcyjnych dla procesu 1,6 nm
Pomiary
Chiny liderem w zakresie samochodowych LiDAR-ów. Rynek gwałtownie rośnie
Aktualności
Upadłość firmy Wolfspeed może przenieść zamówienia SiC do dostawców z Tajwanu
Aktualności
Nowy raport Yole Group: Elektronika mocy na zakręcie – wzrost rynku mimo presji cenowej i zmian geopolitycznych
Aktualności
Większe możliwości personalizacji stanowisk dzięki konfiguratorowi mebli Reeco
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów