Tegoroczna sprzedaż LED w Chinach wyniesie 6 mld dol.

Dzięki rządowemu finansowaniu, jak również licznym nowym aplikacjom, rynek diod elektroluminescencyjnych w Chinach osiągnie w 2011 r. wartość 5,8 mld dol., aż o 23% więcej niż w roku ubiegłym, poinformował IHS iSuppli. Według prognoz analityków w przyszłym roku sprzedaż diod LED ma wynieść 6,9 mld dol., aby wrosnąć do 11,1 mld dol. w 2015 r.

Posłuchaj
00:00

Rys. 1. Prognoza wzrostu rynku LED w Chinach wg IHS-iSuppli (w mld dol.)

Średni roczny wzrost tego chińskiego rynku na przestrzeni najbliższych pięciu lat wyniesie więc 17,7%. Produkcja LED w Chinach stanowi dobrą okazję do inwestycji, co jest zgodne ze strategią rozwojową realizowaną przez chiński rząd, której efekty widoczne są już dziś, wyjaśnił IHS. Motorem systematycznie rosnącej produkcji LED jest podświetlanie ciekłokrystalicznych telewizorów i innych ekranów oraz oświetlenie uliczne.

Inne szerokie zastosowania LED-ów to m.in. wyświetlacze LED, światła samochodowe, podświetlanie klawiatur telefonów, flesze aparatów fotograficznych oraz wszelkiego rodzaju inne źródła światła. Rynek podświetlania ekranów diodami LED powiększy się z 713 mln w tym roku do 1,8 mld dol. w 2015 r., m.in. dzięki ich masowemu użyciu w dużych telewizorach, poinformował IHS.

Jednak największym segmentem z wszystkich zastosowań LED jest oświetlenie uliczne, którego wartość już w tym roku sięgnie 1,5 mld dol. oraz 1,8 mld dol. w 2012 r. Zdaniem analityków szeroko pojęty rynek oświetlenia zapewnia średnio- i długookresowy rozwój branży LED. Na całym świecie dąży się obecnie do redukcji emisji dwutlenku węgla i, co za tym idzie, mniejszego zużycia energii.

Czynnik ten jest i będzie źródłem dużego popytu w Chinach na energooszczędne żarówki LED. Mimo to, ich produkcja w tym kraju prowadzona jest wciąż stosunkowo na niewielką skalę, szczególnie w porównaniu do pionierów rynku, Stanów Zjednoczonych i Tajwanu. Przyczyną tego stanu rzeczy jest ogólne zapóźnienie technologiczne Chin w stosunku do krajów wysoko rozwiniętych.

Przejawia się ono z jednej strony niedoborem inżynierów o odpowiednich kwalifikacjach, a z drugiej brakiem chińskiej własności intelektualnej, choćby w zakresie wytwarzania krzemowych płytek dla LED. Producenci LED w Chinach stawiają jednak na rozwój, korzystając z dużego wsparcia rządu i lokalnych samorządów. Poza ulgami podatkowymi mogą oni liczyć na dofinansowanie zakupu reaktorów MOCVD do produkcji diod w wysokości często co najmniej 70% ceny, co przekłada się na kwotę około 1,5 mln dol. na jeden reaktor.

MT

Powiązane treści
Przychody z oświetlenia LED do roku 2017 wyniosą blisko 2 miliardy dolarów
Samsung, LG podejmują wyzwanie Osram w wojnie o LED
Trwałość diod LED dużej mocy zależy od obudowy
Rośnie wartość rynku OLED
Farnell wspiera projektantów oświetlenia LED
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Nowy oddział Würth Elektronik w Republice Południowej Afryki
Komponenty
Sprzęt dla półprzewodników bije rekordy – AI i nowe technologie napędzają globalny rynek do 138 mld USD!
Zasilanie
Trina Storage i Stiemo zbudują w krajach bałtyckich sieć potężnych magazynów energii
Projektowanie i badania
Dania chce mieć najpotężniejszy na świecie komputer kwantowy
Elektromechanika
Dold wzmacnia międzynarodową obecność - tworzy nowy oddział sprzedaży w Polsce
Projektowanie i badania
Tranzystory diamentowe odmienią elektronikę dużej mocy
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów