Przychody z oświetlenia LED do roku 2017 wyniosą blisko 2 miliardy dolarów
| Gospodarka ArtykułyRynek oświetlenia LED osiągnął w ubiegłym roku przychody rzędu 491,1 miliona dolarów, a w 2017 r. szacuje się je na prawie 2 miliardy wynika z analizy przeprowadzonej przez Frost & Sullivan. Ciągły rozwój tej technologi pozwoli na szersze zastosowanie LED w oświetleniu, co będzie dodatkowo wspierane przez działania rządowe na rzecz oświetlenia energooszczędnego.
W Europie i Ameryce Północnej podjęto kroki mające na celu stopniowe wyeliminowanie oświetlenia żarowego lub narzucenie minimalnych kryteriów energooszczędności w technologiach oświetleniowych. Doprowadzi to do zastąpienia oświetlenia żarowego przez bardziej energooszczędne odpowiedniki, takie jak diody LED.
Ulepszenia w technologii LED sprawią, że będzie ona w dłuższej perspektywie bardziej skuteczna, chociaż wciąż pozostaje najdroższą technologią oświetleniową na rynku. Obecnie różnica cenowa pomiędzy lampami LED i innymi technologiami energooszczędnymi, takimi jak kompaktowe lampy fluorescencyjne (ang. compact fluorescent lamp, CFL), jest znacząca. Wprawdzie różnica cen z czasem ma być coraz mniejsza, będzie jednak wciąż ograniczać powszechne zastosowanie technologii LED przez użytkowników końcowych.
Rynek oświetlenia wewnątrz pomieszczeń – zarówno mieszkalnych jak i handlowych – jest bardzo wrażliwy na zmiany cen. Budownictwo mieszkaniowe i komercyjne to niewykorzystane segmenty rynku oferujące znaczny potencjał dla rynku oświetleniowego. LED, jako technologia energooszczędna, charakteryzuje się niższymi kosztami utrzymania dla użytkownika końcowego. Jednak wysokie koszty inwestycji początkowej ograniczają wzrost sprzedaży. Jeśli dostawcom nie uda się obniżyć cen, rozwój rynku może zostać zahamowany.
„Ograniczenie cen będzie jednak trudne, dopóki nie nastąpi zwiększenie produkcji” – wyjaśniają analitycy Frost & Sullivan. „Do tego czasu, dostawcy mogliby skoncentrować się na lampach lepszej jakości, o zwiększonej ilości lumenów na wat mocy, przy obecnych cenach. Okres zwrotu z inwestycji zostałby skrócony, a produkt stał się konkurencyjny w stosunku do innych technologii energooszczędnych.”
MP
źródło: Frost & Sullivan