Toshiba rozwija biznes NAND i OLED

Dobra koniunktura na rynku przekonała japońską firmę Toshiba Corporation o sensowności zainwestowania pieniędzy w rozwój nowych technologii związanych z wyświetlaczami OLED i pamięciami NAND Flash. Budżet inwestycyjny zostanie zwiększony o blisko 15mld dolarów w ciągu najbliższych trzech lat, z czego ok. 60% zostanie wydane na rozwój technologii półprzewodnikowych. Toshiba zwiększy również o 10mld dolarów nakłady na badania i rozwój w tym okresie.

Inwestycje w rozwój pamięci Flash typu NAND zdaniem firmy doprowadzą do 10-krotnego wzrostu pojemności oferowanych produktów do 2009 roku, kiedy to pojawią się układy o pojemności 8,5Gbita. Będą one produkowane w technologii 56nm z wykorzystaniem komórek typu multilevel, na 300-mm krzemie. Kolejne fabryki będą już wykorzystywać proces 43nm. Toshiba prognozuje, że na skutek zmian na rynku ceny pamięci Flash będą co roku spadać o połowę.

Japoński koncern inwestuje również w produkcję wyświetlaczy OLED, które rozwija założona z firmą Matsushita spółka joint venture Toshiba Matsushita Display. Inwestycje są potrzebne, aby w okolicy roku 2015 na rynku pojawiły się średnioformatowe telewizory OLED. Spółka dysponuje już prototypowym wyświetlaczem 21-calowym, który ma stać się bazową częścią pierwszego telewizora marki Panasonic w 2009 roku.

Posłuchaj
00:00
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Mouser Electronics został dystrybutorem kondensatorów Quantic Evans
Produkcja elektroniki
Potężny grant dla Grupy Elemental na realizację projektu Polvolt
Mikrokontrolery i IoT
Meta wprowadza inteligentne okulary z AI i opaską EMG
Komponenty
Kiedy podejście open source hardware zdominuje rynek?
Komponenty
SiTime Titan: najmniejszy rezonator na świecie otwiera nową erę elektroniki
Aktualności
Jesienny bonus dla klientów sklepu internetowego firmy Renex
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Od pomysłu do produktu w kilka dni: siła szybkiego prototypowania PCB

Współczesny rynek elektroniki zmienia się w bezprecedensowym tempie. Produkty, które jeszcze dekadę temu mogły cieszyć się zainteresowaniem konsumentów przez lata, dziś stają się przestarzałe w ciągu miesięcy. To przyspieszenie jest napędzane przez zbieżność kilku potężnych sił, a wśród nich przez nieustanną presję konkurencji, gwałtowne przemiany technologiczne oraz rosnący apetyt użytkowników na nowe funkcje i wyższą wydajność.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów