wersja mobilna
Online: 318 Poniedziałek, 2018.06.25

Biznes

Przeterminowane należności a kondycja branży elektrycznej

piątek, 09 listopada 2012 07:47

Na sytuację branży elektrycznej niekorzystnie wpływa pogarszająca się kondycja sektora budowlanego. Z analiz firmy Euler Hermes wynika, że co miesiąc polskie firmy monitorują należności z tytułu dostaw artykułów elektroinstalacyjnych na kwotę 1,6 mld zł. Z kolei opóźnienia płatności w hurtowniach w 2012 r. wynoszą średnio 34 dni.

Aż 29% wszystkich upadłości w 2012 r. dotyczyło budownictwa. To m.in. efekt ograniczenia inwestycji mieszkaniowych oraz zakończenia dużych projektów związanych z EURO 2012. Poprzez trudności branży budowlanej tracą inni, w tym branża elektryczna.

Opóźnienia płatności w branży elektroinstalacyjnejCoraz większym problemem są należności przeterminowane o ponad 120 dni. W 2012 r. ten wskaźnik wynosi 10,95%, wobec 8,89% w roku ubiegłym. Zatory płatnicze wśród odbiorców hurtowni elektroinstalacyjnych przekładają się na wydłużenie okresu opóźnienia płatności, które średnio sięga już 34 dni. Najlepsza sytuacja jest w województwie opolskim - 19 dni, najgorsza w lubelskim - 49 dni. W branży elektrycznej blisko 69% zobowiązań regulowanych jest na bieżąco, natomiast dla branży budowlanej współczynnik ten wynosi około 60%.

- W najtrudniejszej sytuacji znajdują dystrybutorzy hurtowi, którzy stanowią niejako bufor opóźnień płatniczych wobec producentów, z którymi rozliczają się na bieżąco, finansując jednocześnie swoich odbiorców. Obecnie różnica między terminem w jakim płacą producentom, a tym w jakim sami otrzymują od instalatorów jest dwukrotnie większa niż 3 lata temu i wynosi obecnie 14 dni wobec 7 w 2009 r. - mówi Michał Modrzejewski, dyrektor w Dziale Analiz Branżowych Euler Hermes.

źródło: Euler Hermes

 

World News 24h

poniedziałek, 25 czerwca 2018 12:02

With 3D printing believed to bring a new round of manufacturing revolutions in the future, Taiwan's Aerospace Industrial Development Corp will consider applying 3D printing technologies to produce airplane engine parts and components to sharply cut consumption of raw materials, according to AIDC chairman Anson Liao. Liao said that if the additive manufacturing technology is adopted to process raw metal materials needed for airplane engines, it can help reduce materials consumption by up to 90% as only materials needed will be processed with the technology. This is a sharp contrast to traditional machining process, which requires a large chunk of material metal to undergo raw material cutting, grinding, drilling, and fine finishing operations, eventually with only 10% of the metal materials left for use in finished products, Liao indicated.

więcej na: www.digitimes.com