wersja mobilna
Online: 1045 Piątek, 2017.11.24

Biznes

Intel z lekkim spadkiem w ostatnim kwartale

wtorek, 19 lutego 2013 07:46

Przedstawiciele Intela zapowiedzieli na 2013 r. niewielką poprawę sprzedaży w skutek zacierania się granicy pomiędzy laptopami a tabletami, a także dzięki tworzeniu kolejnych projektów urządzeń konsumenckich przez klientów na bazie układów firmy. Sprzedaż Intela w ostatnim kw. 2012 r. była zgodna z prognozami analityków, choć zysk wypadł poniżej oczekiwań. Według prognoz Intela na I kw. br., sprzedaż będzie mniejsza o 7 do 9%, co ma być zgodne z ogólną tendencją dla tego okresu.

Prezes Intela Paul Otellini stwierdził, że w 2012 r. dostawy procesorów do komputerów ucierpiały, gdy znacznie zmalała sprzedaż pecetów, ponieważ klienci częściej decydowali się na zakup tabletów. Intel ma jednak nadzieję w większym stopniu wejść na rynek tabletów w roku obecnym. Firma stale promuje również swoją koncepcję Ultrabooka, czyli bardzo cienkich laptopów o niskim poborze prądu.

- Producenci komputerów osobistych wprowadzają innowacje tak jak i my w sytuacji radykalnej zmiany w podejściu do komputerów, kiedy zacierają się tradycyjne kategorie tych urządzeń oraz stosowane są nowe interfejsy użytkownika. Obecnie nie trzeba już dłużej wybierać pomiędzy komputerem PC a tabletem - powiedział Otellini komentując technologie zaprezentowane podczas targów CES w Las Vegas.

W IV kw. 2012 r. Intel uzyskał sprzedaż za 13,5 mld dolarów, bez zmian w ujęciu kwartalnym oraz o 1% mniejszą w skali roku. Zysk firmy w tym okresie wyniósł 2,5 mld dolarów, o 22% mniej kwartalnie i o 14% mniej w skali roku. W całym roku 2012 r. Intel sprzedał produkty za 53,3 mld dolarów z zyskiem 11 mld dol., mniej odpowiednio o 1% i 15% w porównaniu do roku 2011.

Marcin Tronowicz

 

World News 24h

piątek, 24 listopada 2017 14:08

Tsinghua Unigroup Co. announced the appointment of Dr. Leo Li as co-president. Li will be working directly with Unigroup chairman, Weiguo Zhao on business expansion as well as planning and implementing of key investment projects in the chip design area. The new appointment of Dr. Li is in line with Unigroup's core talent strategy of integrating resources, which will effectively help realize Unigroup's 'Chip to Cloud' strategy, supporting company's strategy of chip design so as to improve its competitiveness in chip industry. Dr. Li has over 30 years of working experience in the wireless communication field. Under his leadership, Spreadtrum made great progress in multiple fields, including technology, product development and market development.

więcej na: www.business-standard.com