wersja mobilna
Online: 471 Środa, 2017.11.22

Biznes

Dzięki Tegrze 4 Nvidia umacnia pozycję na rynku procesorów

wtorek, 24 grudnia 2013 08:08

Znaczny wpływ na wzrost obrotów Nvidii w III kw. ubiegłego roku miało rozpoczęcie seryjnej produkcji i dostaw nowego procesora - układu SoC Tegra 4 - poinformowała firma w oświadczeniu. W okresie tym obroty firmy wyniosły 1,05 mld dol., o 7,9% więcej w ujęciu kwartalnym, choć o 12,5% mniej w skali roku. Sprzedaż samych procesorów Tegra przyniosła firmie 111,2 mln dol., o 111,4% więcej w porównaniu do kw. II. W skali roku sprzedaż procesorów Tegra była jednak w III kw. o 54% niższa.

Według przedstawicieli Nvidii Tegra 4 znalazła się w ponad 15 różnych urządzeniach mobilnych, w tym takich firm jak HP, Microsoft, Asus, Acer czy Toshiba. Nowy SoC trafił m.in. do smartfonu Mi3 chińskiego dostawcy Xiaomi, tabletu Tegra Note, a także konsoli gier wideo Nvidii Shield, której sprzedaż rozpoczęto tak jak procesora w III kw.

Kolejne obszary zastosowania nowych procesorów to systemy embedded i motoryzacja. Na rynku samochodowym Tegra generuje dla Nvidii 25% obrotów jej układami SoC. Firma przewiduje dalszy wzrost zastosowania jej procesorów w motoryzacji, m.in. w cyfrowych deskach rozdzielczych, systemach infotainment czy układach wspomagania kierowcy ADAS.

 

World News 24h

środa, 22 listopada 2017 16:00

Chinese smartphone vendor Xiaomi Corp said it has hired former MediaTek Inc co-chief operating officer Jeffrey Ju as a partner in its investment department, ending months-long speculation about Ju’s next move. Ju in July resigned as head of MediaTek’s mobile phone chip business after the firm tapped Rick Tsai as its new co-CEO to help regain lost market share. Ju was granted the position of senior consultant for MediaTek after stepping down as co-COO. Speculation had emerged that Ju might go to work for Chinese mobile phone maker Oppo Mobile Telecommunications Corp, a client of MediaTek. Xiaomi is one of MediaTek’s many clients in China, but is now developing its own mobile processors in a bid to differentiate itself from other brands.

więcej na: www.taipeitimes.com