Światowy przemysł półprzewodników notuje najwyższą w historii sprzedaż kwartalną

Organizacja Semiconductor Industry Association (SIA), reprezentująca wiodących w USA producentów półprzewodników, ogłosiła, że światowa sprzedaż półprzewodników osiągnęła 78,47 mld dolarów w pierwszym kwartale 2014 roku. Oznacza to odnotowanie najwyższej w historii sprzedaży w pierwszych trzech miesiącach. Globalna sprzedaż w marcu 2014 r. wyniosła 26,16 mld dolarów, czyli o 11,4% więcej niż w marcu roku 2013. Po raz pierwszy od ponad 3 lat wzrost nastąpił we wszystkich regionach świata.

Posłuchaj
00:00

- Światowy rynek półprzewodników wykazał w ostatnich miesiącach spójność funkcjonowania, a sprzedaż nabrała znacznie szybszego tempa wzrostu w porównaniu z pierwszym kwartałem ubiegłego roku. W marcu sprzedaż wzrosła we wszystkich regionach i każdej kategorii produktów półprzewodnikowych w porównaniu do ubiegłego roku, co świadczy o szerokiej i zróżnicowanej sile rynku - powiedział Brian Toohey, prezes i dyrektor generalny SIA.

Licząc rok do roku sprzedaż w obu Amerykach wzrosła o 16,1%, w regionie Azji i Pacyfiku o 12,9%, w Europie o 8%, a w Japonii o 0,4%. Z kolei, porównując do poprzedniego miesiąca, w Europie sprzedaż wzrosła o 3,9%, w obszarze Azji i Pacyfiku o 1,4%, w Japonii o 0,3%, a lekko spadła w obu Amerykach - o 4,3%.

Wszystkie dane dotyczące miesięcznej sprzedaży sporządzane są przez organizację World Semiconductor Trade Statistics (WSTS) i reprezentują ruchomą średnią trzymiesięczną.

źródło: SIA

Powiązane treści
Dystrybutorzy w Europie zwiększyli sprzedaż półprzewodników o 5%
Przemysł półprzewodnikowy zmierza w kierunku rekordu sprzedaży
Sprzedaż półprzewodników w 2014 r. osiągnie wartość 336 mld dolarów
Rynek półprzewodników wzrósł w 2013 r. o 5%
Wydatki kapitałowe na sprzęt do produkcji półprzewodników wzrosną w tym roku o 12,2%
Rynek półprzewodników stosowanych w sprzęcie medycznym czekają lata dwucyfrowego wzrostu
Rynek dystrybucji półprzewodników w Europie notuje wzrost w III kwartale
Światowa sprzedaż półprzewodników bije historyczne rekordy
Znaczenie kontraktowej produkcji półprzewodników
Europejski rynek dystrybucji półprzewodników skurczył się o 11%
W 2012 r. dochody w branży półprzewodników spadły o 3%
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Technologia Siemens na pokładzie jachtu Bluegame – nowy wymiar bezpieczeństwa i efektywności
Zasilanie
Jaki był pierwszy dzień targów ENERGETAB 2025?
Produkcja elektroniki
Renew Center firmy Evernex w rok naprawia ponad 200 tysięcy części
Pomiary
Miniaturowe sensory MEMS TDK wyznaczają nowy standard w analizie rzutu oszczepem
Produkcja elektroniki
X-FAB otwiera nowy cleanroom w malezyjskiej siedzibie
Komunikacja
Farnell wzmacnia ofertę IoT – nowe rozwiązania bezprzewodowe Digi International już w dystrybucji
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów