Zmiana układu sił wśród dostawców półprzewodników dla motoryzacji

Ogłoszone w bieżącym roku fuzje, tj. przejęcie firmy International Rectifier przez Infineona oraz Aptiny przez On Semiconductor, wpływają na zmiany w łańcuchu dostaw półprzewodników na rynek motoryzacyjny, oceniła agencja analityczna IHS Technology. Dzięki kupnie International Rectifiera - dostawcy m.in. samochodowych układów zasilania małej mocy - Infineon umocnił się na drugiej pozycji wśród firm dostarczających półprzewodniki motoryzacyjne, zmniejszając przy tym dystans dzielący go od lidera rynku - firmy Renesas.

Posłuchaj
00:00

Bazując na danych za 2013 r., po transakcji obroty Infineona w branży układów do samochodów są niższe od Renesansu tylko o 288 mln dolarów, podczas gdy bez zsumowania obrotów obu firm różnica ta wynosiła prawie 500 mln dolarów. Obroty w handlu podzespołami motoryzacyjnymi Aptiny Imaging, głównie czujnikami obrazu, zsumowane ze sprzedażą On Semi, spowodowały przesunięcie On Semi o jedno miejsce w górę, na pozycję ósmą rankingu.

Także październikowe przejęcie przez Qualcomma brytyjskiego CSR, notowanego na 23 miejscu wśród dostawców podzespołów motoryzacyjnych, prowadzi według IHS do wzrostu znaczenia Qualcomma na rynku motoryzacyjnym. Dzięki transakcji Qualcomm z pozycji 43 w rankingu za rok 2013 awansuje na pozycję 19.

Ranking największych dostawców półprzewodników na rynek samochodowy w 2013 r. według wielkości obrotów,
źródło: IHS

Pozycja Firma Obroty [mln dolarów]
1. Renesas 2 916,0
2. Infineon (łącznie z International Rectifierem) 2 628,0
3. STMicroelectronics 1 976,0
4. Freescale 1 846,1
5. NXP 1 603, 0
6. Robert Bosch 1 547,0
7. Texas Instruments 1 394,9
8. On Semiconductor (łącznie z Aptiną) 939,0
9. Toshiba 853,0
10. ROHM Semiconductor 680,0
Powiązane treści
Motoryzacja wychodzi na prowadzenie
Rynek półprzewodników dla motoryzacji na drodze do rekordowego wzrostu
W motoryzacji nadchodzi "predictive safety"
Znacznie wzrosła sprzedaż półprzewodników na rynku samochodowym w 2014 r.
Światowa branża półprzewodników osiągnęła najwyższą w historii sprzedaż kwartalną
Bosch rozbudowuje centrum techniki motoryzacyjnej w Michigan
ON Semiconductor dołączy do czołówki motoryzacyjnego rynku czujników wizyjnych
Motoryzacja ważnym obszarem rozwoju mikroelektroniki
Intel utworzył fundusz motoryzacyjny o wartości 100 mln dol.
Bosch rozwija na Węgrzech produkcję elektroniki motoryzacyjnej
Dobre prognozy rynku czujników MEMS dla motoryzacji
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Globalny wyścig robotaxi nabiera tempa
Aktualności
Centra danych współczesnymi ciepłowniami?
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów