wersja mobilna
Online: 366 Sobota, 2018.01.20

Biznes

Drukarki poznańskiego Omni3D dostępne w ofercie Amazona

środa, 03 grudnia 2014 07:54

Poznański start-up podpisał z Amazonem umowę na dystrybucję trójwymiarowych drukarek w USA. Zdobył też 1,6 mln zł na rozwój biznesu. Amazon będzie kupował od Omni3d urządzenia i dystrybuował je na terenie Stanów Zjednoczonych. Pierwsze testowe zlecenie opiewa na kwotę 100 tys. dolarów. Aby sprostać coraz większemu zapotrzebowaniu na swoje urządzenia, Omni3D podpisał umowę z Krajowym Funduszem Kapitałowym. Jej wartość to 1,6 mln zł.

- Te pieniądze są nam potrzebne na zakup maszyn i budowę niezbędnych mocy produkcyjnych oraz na dalsze badania i rozwój, a w efekcie dalszą ekspansję - powiedział Konrad Sierzputowski, założyciel i prezes Omni3D, który tworzeniem start-upów, nowych firm technologicznych, zajmuje się od 12 lat. Zarówno Omni3D, jak i inni rodzimi producenci tych urządzeń, m.in. firmy Zortrax, którego na swojego dostawcę wybrał w tym roku Dell, oraz ZMorph, planują debiuty na giełdzie, aby pozyskać dalsze środki na inwestycje.

Jeszcze kilka lat temu drukarki 3D mogły wykonywać przedmioty praktycznie wyłącznie z plastiku. Dziś wykorzystywane są już materiały z domieszką drewna czy gumy. Pojawiły się nawet mieszanki mogące przewodzić prąd. Urządzenia te wdzierają się w najróżniejsze sfery naszego życia - z trójwymiarowych modeli korzystają już architekci czy chirurdzy. Eksperci podkreślają, że technologia druku 3D rozwija się w tak oszałamiającym tempie, iż ma realne szanse zrewolucjonizować świat.

źródło: Rzeczpospolita

 

World News 24h

sobota, 20 stycznia 2018 07:55

Demand for liquid crystal display panels from South Korean and Chinese TV makers was strong in the fourth quarter of 2017, but implementation of their panel purchasing strategies for the first quarter of 2018 may result in a correction as demand expectations change. While some TV brands are expected to maintain their panel purchasing plans, others are forecast to reduce demand in the first quarter as it is a traditionally slow season and some demand was pulled into the last quarter, according to IHS Markit. According to IHS Markit, South Korean TV makers are expected to reduce LCD panel purchasing volumes by 3 percent in the first quarter of 2018 compared to the previous quarter, or to increase by 1 percent compared to the same period last year.

więcej na: news.ihsmarkit.com