Infineon wychodzi z HDD

Firma Infineon podała, iż postanowiła wycofać się z rynku układów scalonych przeznaczonych do wykorzystania w dyskach HDD. Oddział firmy zajmujący się rozwiązaniami tego typu zostanie sprzedany do LSI Corp. Według porozumienia pomiędzy obydwoma firmami, LSI przejmie dane dotyczące architektury obwodów firmy, centra wytwórcze oraz gotowe produkty firmy, jak układy odczytu czy kontrolery ASIC. Ponadto, Infineon zobowiązał się do przekazania praw do własności intelektualnej dotyczącej tego typu działalności. Umowa reguluje także relację z klientami firmy oraz zobowiązania serwisowe. Niemniej jednak, nie oznacza to transferu pracowników pomiędzy firmami. Porozumienie to, ze strony Infineona, podyktowane jest małym udziałem, jaki firma ma na rynku układów dedykowanych dyskom HDD. Bez ogromnych nakładów finansowych, firma nie będzie w stanie powiększyć swoich 5% udziałów w rynku. Szczególnie, iż jest on w dużym stopniu skonsolidowany, z największymi graczami jak Marvell, LSI, Texas Instruments oraz STMicro, kontrolującymi 88% rynku. Transakcja ta ma być sfinalizowana do połowy tego roku.

Posłuchaj
00:00
Powiązane treści
Najcieńsze dyski na świecie
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Mouser Electronics i Ampleon zawierają globalną umowę dystrybucyjną obejmującą rozwiązania zasilania RF
Produkcja elektroniki
TSMC oszacował ceny usług produkcyjnych dla procesu 1,6 nm
Pomiary
Chiny liderem w zakresie samochodowych LiDAR-ów. Rynek gwałtownie rośnie
Aktualności
Upadłość firmy Wolfspeed może przenieść zamówienia SiC do dostawców z Tajwanu
Aktualności
Nowy raport Yole Group: Elektronika mocy na zakręcie – wzrost rynku mimo presji cenowej i zmian geopolitycznych
Aktualności
Większe możliwości personalizacji stanowisk dzięki konfiguratorowi mebli Reeco
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów