wersja mobilna
Online: 1237 Sobota, 2018.06.23

Biznes

IBM zamierza przejąć Truven Health Analytics

poniedziałek, 22 lutego 2016 07:54

Firma IBM poinformowała, że planuje kupić dostawcę danych medycznych i analiz Truven Health Analytics. Przeznaczy na ten cel 2,6 mld dolarów. IBM twierdzi, że Truven wniesie do jego jednostki Watson Health ponad 8,5 tys. klientów, w tym przedsiębiorców oraz federalne i stanowe agencje rządowe, a także szpitale. IBM Watson Health rozpoczął działalność w kwietniu 2015 r. Sfinalizowanie przejęcia Truvena oczekiwane jest jeszcze w bieżącym roku.

- Dzięki tej transakcji IBM będzie światowym liderem w zakresie danych dotyczących zdrowia, analiz i wniosków, a także jedyną firmą, która może udostępnić unikalne zdolności poznawcze platformy Watson - powiedziała w oświadczeniu Deborah DiSanzo, dyrektor generalna Watson Health.

IBM liczy na to, że po przejęciu w jego informatycznym systemie związanym z ochroną zdrowia znajdzie się około 300 milionów rejestracji pacjentów. Dane Truvena zostaną zintegrowane z danymi Watsona, co umożliwi ich wykorzystywanie do optymalizacji kosztów ochrony zdrowia, poprawy wyników opieki zdrowotnej oraz walki z oszustwami i poprawy wydajności prowadzonych operacji.

Wliczając najnowszą transakcję, inwestycje IBM-a w rozwój swoich możliwości w zakresie opieki zdrowotnej przekroczą 4 miliardy dolarów.

źródło: Reuters

 

World News 24h

sobota, 23 czerwca 2018 11:59

China's AI sector has witnessed a new round of fundraising campaigns, with a flurry of investment deals completed over the past few weeks to make AI unicorns there stronger, according to industry sources. The latest funding deal, completed on June 20, was closed by AI chipmaker Cambricon Technologies. In its series B funding round, the company raised millions of US dollars from investors including state-backed venture capital funds such as China State-Owned Capital Venture Investment Fund, SDIC Venture Capital and China Reform Fund, as well as companies like Alibaba Group, Lenovo and Incubator Group.

więcej na: www.digitimes.com