Słaby złoty pomaga Relpolowi w rozwoju eksportu

Relpolowi, który 70% sprzedaży osiąga dzięki rynkom zagranicznym, pomaga słaby obecnie złoty względem euro. Wyższy na początku roku kurs walut obcych jest dla firmy sprzyjający i pozwala pokrywać niższą sprzedaż na rynku krajowym, przyznał Rafał Gulka, prezes Relpolu. W tej sytuacji "eksportowy profil klientów Relpolu" powinien przełożyć się na większe zapotrzebowanie na produkty oferowane przez spółkę. Z drugiej jednak strony Relpol nie będzie już korzystał na spadku cen metali, który pomagał wynikom spółki w ostatnich dwóch latach, podsumowali w styczniu sytuację spółki analitycy DM mBanku.

Posłuchaj
00:00

Celem głównym spółki jest uzyskanie takiego poziomu wyniku operacyjnego netto, aby negatywne skutki wahań kursowych nie stanowiły istotnego zagrożenia dla ostatecznego wyniku. Spółka nie jest zadłużona, więc, według mBanku, w tym roku może wypłacić akcjonariuszom wyższą dywidendę niż w roku ubiegłym.

źródło: Parkiet

Powiązane treści
Relpol udostępnia bazę modeli 2D i 3D
Relpol liczy na odbicie rynku w 2017 roku
Dobra passa Relpolu
Relpol chce pobić ubiegłoroczny wynik
Produkowany przez Relpol sterownik CZIP-PRO nagrodzony na tegorocznym Energetabie
Relpol otrzymał medal im. inż. Kazimierza Szpotańskiego
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Według BBC sztuczna inteligencja niszczy Internet
Projektowanie i badania
TAITRA uruchamia konkurs "Go Healthy with Taiwan"
Pomiary
Rohde & Schwarz przejmuje ZES ZIMMER Electronic Systems GmbH i rozszerza ofertę urządzeń testowo-pomiarowych
Produkcja elektroniki
Indie stawiają na usługi OSAT
Produkcja elektroniki
Rozwój sektora elektronicznego w Polsce - właściciel marki Goodram dołącza do KIGEiT
Produkcja elektroniki
Litewska Teltonika inwestuje w produkcję PCB i usługi EMS
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów