Rośnie liczba fuzji i przejęć w sektorze AI

Sektor sztucznej inteligencji (AI) stał się obszarem intensywnej aktywności w zakresie transakcji M&A, którą wykazują duże firmy, takie jak Google, IBM, Yahoo, Intel, Apple, Samsung, GE, Ford czy Salesforce, przejmując kolejne start-upy. Jak informuje CB Insights, od 2012 roku przejęte zostało ponad 250 prywatnych przedsiębiorstw wykorzystujących algorytmy AI w różnych branżach. W pierwszym kwartale bieżącego roku zanotowano 37 takich przejęć.

Posłuchaj
00:00

Najbardziej aktywnym nabywcą start-upów zajmujących się sztuczną inteligencją jest Google. Od 2012 roku dokonał 12 przejęć, włączając w to zakup zajmującego się głębokim uczeniem i uruchamianiem sieci neuronowych start-upu DNNresearch, firmy DeepMind Technologies, działającego w zakresie identyfikacji wizualnej start-upu Moodstock oraz platformy Api.ai i indyjskiej spółki Halli Labs.

Pozycję drugą pod względem liczby przejęć zajmuje Apple - ma ich na swoim koncie 8, w tym zakup firm Lattice Data i RealFace.

Intel, Microsoft i Facebook zajmują miejsce trzecie. Intel nabył w zeszłym roku trzy firmy: Itseez, Nervana Systems i Movidius. Facebook przejął niedawno powstałą na Białorusi firmę Masquerade Technologies oraz szwajcarską spółkę Zurich Eye. Microsoft kupił ostatnio firmę Genui oraz start-up Maluuba.

Firmy Salesforce i Twitter przejęły cztery start-upy z branży AI. Najnowszym kontraktem M&A Twittera jest akwizycja zajmującej się obrazowaniem firmy Magic Pony. Salesforce, który przystąpił do rywalizacji w 2015 roku wraz z przejęciem firmy Tempo AI, w ubiegłym roku dokonał dwóch poważnych przejęć: MetaMind oraz open source'owego serwera przeznaczonego do uczenia maszynowego - PredictionIO.

Z kolei koncern GE dokonał dwóch przejęć: start-upu Bit Stew Systems działającego w sektorze sztucznej inteligencji i Internetu Rzeczy oraz skoncentrowanej na aplikacjach CRM firmy Wise.io.

Aktywność w zakresie transakcji M&A w sektorze sztucznej inteligencji

źródło: Electronics Weekly

Powiązane treści
Wartość fuzji i przejęć w branży półprzewodnikowej w 2017 roku mocno spadła
Krajobraz po bitwie, czyli koniec konsolidacji i przejęć
Produkcja chipów AI firmy Samsung zwiększy się 30-krotnie
ABB i IBM będą współpracować nad sztuczną inteligencją w przemyśle
General Electric kupił dwie firmy skupione na rozwoju sztucznej inteligencji
Intel wchodzi do gry w dziedzinie sztucznej inteligencji
Apple przejął Perceptio, startup specjalizujący się w głębokim uczeniu i sztucznej inteligencji
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Mikrokontrolery i IoT
Mouser Electronics rozszerza ofertę IoT – globalna umowa dystrybucyjna z Telit Cinterion
Produkcja elektroniki
Materiały szklane do produkcji półprzewodników zmieniają przyszłość urządzeń, procesów i łańcuchów dostaw
Komponenty
CBTG Technologie nawiązuje współpracę z Etron - nowe możliwości dla projektantów elektroniki
PCB
EUROCIRCUITS wspiera MAD Formula Team - niezawodna elektronika w ekstremalnych warunkach Formula Student
Produkcja elektroniki
Rochester Electronics wesprze przedłużanie cyklu życia procesorów NXP
Mikrokontrolery i IoT
Advantech i Axelera AI rozszerzają partnerstwo w obszarze akceleratorów AI dla systemów embedded
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Grudzień 2025
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025

Bonding optyczny made in Poland

W świecie nowoczesnych wyświetlaczy detale mają znaczenie. Jeden milimetr kieszeni powietrznej potrafi zadecydować o tym, czy obraz na ekranie będzie zachwycał kontrastem i głębią, czy zniknie pod warstwą refleksów. Dlatego właśnie bonding optyczny – precyzyjne łączenie wyświetlacza z panelem dotykowym lub szybą ochronną – stał się symbolem jakości w projektowaniu interfejsów użytkownika. A w Polsce liderem tej technologii jest firma QWERTY Sp. z o.o., jedyny krajowy producent, który wykonuje bonding we własnej fabryce, bez podzlecania procesów za granicę.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów