Rynek półprzewodników traci 31,2% w styczniu

Globalny rynek półprzewodników w styczniu skurczył się o 31,2%, osiągając wartość 13,15 mld dolarów wobec 19,11 mld w tym samym miesiącu w 2007 r. Podane przez World Semiconductor Trade Statistics (WSTS) wyliczenia wskazują, że jest to najniższy poziom od lipca 2003 r. Jest to także najniższa uzyskana wartość obrotów w styczniu również od 2003 r., kiedy to odnotowano poziom 10,94 mld dolarów.

Posłuchaj
00:00

Tak wysoki spadek jest zgodny z wyliczeniami Semiconductor Industry Association (SIA), według których średnia krocząca sprzedaży półprzewodników liczona z trzech miesięcy w styczniu zmalała o 28,6% do poziomu 15,33 mld dolarów, wobec 21,47 mld rok wcześniej. Według przedstawicieli SIA, wyniki te są wynikiem spadku poziomu zaufania konsumentów oraz trudnej sytuacji makroekonomicznej. Sprzedaż zmalała w większości segmentów rynku półprzewodników, głównie z powodu niskiego popytu na komputery osobiste, telefony komórkowe, samochody oraz elektronikę konsumencką.

Powiązane treści
Przekaźnik czy stycznik?
Rynek półprzewodników czeka w 2011 r. wzrost o 2,3%
Rynek półprzewodników w I kw. 2010 r. i ranking największych dostawców
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Mouser Electronics i Ampleon zawierają globalną umowę dystrybucyjną obejmującą rozwiązania zasilania RF
Produkcja elektroniki
TSMC oszacował ceny usług produkcyjnych dla procesu 1,6 nm
Pomiary
Chiny liderem w zakresie samochodowych LiDAR-ów. Rynek gwałtownie rośnie
Aktualności
Upadłość firmy Wolfspeed może przenieść zamówienia SiC do dostawców z Tajwanu
Aktualności
Nowy raport Yole Group: Elektronika mocy na zakręcie – wzrost rynku mimo presji cenowej i zmian geopolitycznych
Aktualności
Większe możliwości personalizacji stanowisk dzięki konfiguratorowi mebli Reeco
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów