Epson zdobywa 40% światowego rynku okularów AR

| Gospodarka Optoelektronika

Według źródeł branżowych, dzięki wprowadzeniu wielu inteligentnych modeli okularów - w tym serii Moverio - wykorzystujących technologię mikrowyświetlaczy Si-OLED, firmie Epson udało się objąć pozycję wiodącego dostawcy okularów AR (Augmented Reality) z udziałem w rynku światowym wynoszącym prawie 40%.

Epson zdobywa 40% światowego rynku okularów AR

Dzięki przejściu z projekcji LED-owej na Si-OLED okulary firmy Epson obsługujące rzeczywistość rozszerzoną oferują wyższy poziom kontrastu, szeroką gamę kolorów i prawdziwą przejrzystość wyświetlacza, w porównaniu do tych z panelem projekcyjnym LCD.

Epson dzieli swoje okulary AR na dwie główne kategorie zastosowań - jako asystent pracy i jako pomoc w zakresie zdalnego sterowania. Ponieważ w 2020 r. na rynek mają być wprowadzone usługi 5G, firma rozpoczęła także opracowywanie aplikacji z dziedziny rzeczywistości rozszerzonej opartych na tej nowej technologii komunikacyjnej.

Zdaniem SP Huanga, wiceprezesa Epsona odpowiedzialnego za sprzedaż produktów wizyjnych, okulary AR ostatecznie dołączą do smartfonów i urządzeń do noszenia jako niezbędne. Stanie się tak, o ile producenci zdołają obniżyć koszty produkcji i jednocześnie w zakresie AR pojawią się bardziej innowacyjne treści i usługi, aby takie okulary stały się dla konsumentów bardziej przystępne i atrakcyjne.

źródło: DigiTimes