Microsoft zawarł z Pentagonem kontrakt o wartości 10 mld dolarów

Microsoft zawarł z Pentagonem kontrakt wart 10 mld dolarów, pokonując przy tym koncern Amazon. Umowa Joint Enterprise Defense Infrastructure Cloud (JEDI) stanowi część szerszej cyfrowej modernizacji Pentagonu. Celem JEDI jest w szczególności zapewnienie wojsku lepszego dostępu do danych i chmury z terenów, na których prowadzone są interwencje zbrojne, a także z innych, odległych lokalizacji.

Posłuchaj
00:00

Proces zawierania umów był od dawna obarczony zarzutami dotyczącymi konfliktu interesów, przyciągając nawet uwagę prezydenta Donalda Trumpa, który publicznie podjął decyzję związaną z Amazonem i jego założycielem Jeffem Bezosem. W sierpniu prezydent ogłosił, że jego administracja sprawdza ofertę Amazona po skargach pochodzących od innych firm.

Obecnie Pentagon w oświadczeniu ogłaszającym Microsoft zwycięzcą poinformował, że przetarg był prowadzony w uczciwy i legalny sposób. Wszystkie oferty zostały odpowiednio potraktowane i ocenione zgodnie z ustalonymi kryteriami.

Pomimo że Pentagon może pochwalić się najsilniejszym na świecie zapleczem bojowym, to jego technologia wymiany informacji jest, zdaniem wielu urzędników, do obsługi takiego zaplecza wyjątkowo niewystarczająca. Pracownicy skarżą się na przestarzałe systemy komputerowe i duże ograniczenia w dostępie do plików lub w zakresie szybkiego udostępnienia informacji, porównywalnego do wydajności w sektorze prywatnym.

Pentagon zapowiedział, że planuje w przyszłości zawierać umowy na usługi w chmurze z wieloma kontrahentami. Poinformował również, że w ciągu ostatnich dwóch lat przyznał ponad 11 mld dolarów na 10 odrębnych kontraktów dotyczących chmury. Z deklaracji Pentagonu wynika również, że w związku z kontynuacją wdrażania strategii chmurowej, planowane są dodatkowe kontrakty na usługi przetwarzania danych i uzupełniające rozwiązania, dotyczące migracji i integracji informacji.

Po ogłoszeniu informacji o kontrakcie z Pentagonem akcje Microsoftu wzrosły o 3%, a akcje Amazona spadły o 0,92%.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Microsoft otworzył w Indiach trzecie centrum R&D
Innodisk nabył ponad 40% udziałów tajwańskiego Sysinno Technology
Amazon składa pozew w sprawie kontraktu JEDI
Microsoft powiększa swój zespół R&D na Tajwanie
Microsoft i Oracle ogłaszają współpracę
Microsoft zainwestuje 1 miliard dolarów w polski projekt chmurowy
Bill Gates rezygnuje z członkostwa w zarządzie Microsoftu
Firma Detla Electronics nawiązała współpracę z Microsoftem
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Gospodarka
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Informacje z firm
Nowe rozwiązania przemysłowe CSI S.A. na targach Evertiq w Warszawie

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów