Xerox wycofuje wartą 35 mld dolarów ofertę wrogiego przejęcia HP

Amerykański producent drukarek Xerox Holdings Corp wycofał się z realizacji wrogiej oferty dotyczącej przejęcia HP Inc o wartości 35 mld dolarów. Decyzja Xeroxa pojawiła się w trakcie prowadzonej już wobec producenta komputerów i urządzeń drukujących kampanii, po tym, jak firma zapowiedziała, że ​​odłoży spotkania z akcjonariuszami HP, by skupić się na walce z pandemią Covid-19.

Posłuchaj
00:00

Jest to zwycięstwo CEO HP Enrique Loresa, który stanął w obliczu bitwy o przejęcie, gdy tylko w listopadzie rozpoczął kierowanie firmą z Palo Alto, oraz jednocześnie porażka CEO Xeroxa, Johna Visentina, byłego dyrektora Hewlett-Packarda i IBM-a, związanego z branżą private equity, który przejął funkcję CEO Xeroxa w 2018 roku. To także cios dla inwestora, miliardera Carla Icahna, który jest właścicielem dużych udziałów w obu spółkach i nalegał na ich połączenie.

Firma Xerox miała rzucić wyzwanie zarządowi HP na dorocznym zgromadzeniu akcjonariuszy w maju, ale teraz poinformowała w oświadczeniu, że zrezygnuje z tych starań, a także z wezwania na akcje HP.

- Chociaż podejmowanie tego kroku jest rozczarowujące, priorytetem jest zdrowie, bezpieczeństwo i dobre samopoczucie naszych pracowników, klientów, partnerów i innych interesariuszy, a także nasza szersza reakcja na pandemię, co przedkładamy ponad wszelkie inne względy - mówi Xerox.

Xerox dodał, że potencjalne połączenie z HP przyniosłoby istotne długoterminowe korzyści finansowe i strategiczne. Chociaż możliwe jest, że firmy zdecydują się zaangażować w walkę po ustąpieniu kryzysu koronawirusowego, decyzja Xeroxa oznacza, że ​​nie będzie on miał kolejnej szansy na wywarcie silnej presji na HP aż do następnego dorocznego zgromadzenia akcjonariuszy wiosną 2021 r.

Rynkowa sytuacja wywołana globalnym rozprzestrzenianiem się koronawirusa doprowadziła wiele firm do zamrożenia działań przy fuzjach i przejęciach, torpedując nadzieje doradców korporacyjnych, którzy oczekiwali w tym roku krociowych zysków wynikających z zawierania takich transakcji.

Zarówno Xerox, jak i HP ucierpiały w wyniku kryzysu związanego z koronawirusem, choć zasoby HP okazały się bardziej odporne, ponieważ konieczność pracy w domu zwiększyła przychody w sektorze komputerów i innych urządzeń biurowych. W ciągu ostatnich pięciu tygodni akcje Xeroxa straciły ponad połowę swojej wartości, podczas gdy akcje HP spadły o około jedną czwartą.

Drukowanie w odwrocie

Przemysł drukarkowy podupada, ponieważ firmy i konsumenci sięgają po dokumenty cyfrowe, aby zaoszczędzić pieniądze i pomóc środowisku. Wywiera to presję na firmy działające w tym sektorze, by zatrzymywały spadki przychodów poprzez akwizycje, które mogą zwiększyć udział w rynku.

Firma HP, która w 2015 r. oddzieliła się od dostawcy serwerów i urządzeń sieciowych Hewlett-Packard Enterprise, uczestniczyła w takiej konsolidacji, przejmując w 2017 r. drukarkowy biznes Samsung Electronics za 1,05 mld dolarów.

Jednak HP niechętnie angażuje się w trwające od listopada dyskusje z Xeroxem, kiedy ten rozpoczął kampanię dotyczącą przejęcia. Firma twierdzi, że w swojej ofercie Xerox jej nie docenił i zakwestionował potencjalną synergię kosztową o wartości 2 miliardów dolarów. Firma HP argumentowała, że jej sprzedaż Xeroxowi obciążyłaby połączoną firmę zbyt dużym długiem, a także zadawała pytania na temat wpływu na łańcuch dostaw obejmujący partnera - firmę Fujifilm.

HP rozpoczęło zeszłoroczne rozmowy handlowe z Xeroxem na prośbę Carla Icahna, głównego akcjonariusza Xeroxa, który od tego czasu nabył również udziały w HP. Rozmowy utknęły w martwym punkcie po tym, jak firmy nie uzgodniły ilości poufnych informacji, które mają wzajemnie udostępniać.

Większość przychodów netto HP uzyskuje z działalności związanej z komputerami stacjonarnymi i notebookami, ale źródłem większości zysków jest dział sprzętu drukującego i materiałów eksploatacyjnych.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Andrzej Sowiński nowym dyrektorem zarządzającym HP Inc Polska
Xerox zamierza kupić Hewletta-Packarda za 33,5 mld dolarów
HP osiąga kwartalne wyniki lepsze od oczekiwań
HP chce zrewolucjonizować rynek produkcji 3D
HP zwolni 4000 pracowników
HP przejmuje drukarkowy biznes Samsunga
Hewlett-Packard oficjalnie przedstawił plan podziału na dwie części
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Trina Storage i Stiemo zbudują w krajach bałtyckich sieć potężnych magazynów energii
Projektowanie i badania
Dania chce mieć najpotężniejszy na świecie komputer kwantowy
Elektromechanika
Dold wzmacnia międzynarodową obecność - tworzy nowy oddział sprzedaży w Polsce
Projektowanie i badania
Tranzystory diamentowe odmienią elektronikę dużej mocy
Zasilanie
Nowy standard ładowania EV: EVerged i AMPECO połączą siły, by stworzyć sieć 5000 punktów w 2 lata
Aktualności
Portugalia potęgą w zakresie centrów danych?
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Portugalia potęgą w zakresie centrów danych?
Gospodarka
Globalny rynek smartfonów stoi w obliczu stagnacji
Gospodarka
Weller Tools świętuje 80 lat innowacji

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów