Producenci komponentów pasywnych odnotowali silny wzrost przychodów

| Gospodarka Komponenty

Producenci pasywnych komponentów odnotowali w maju rosnące wyniki sprzedaży, pomimo długiego okresu trwania święta w Chinach, w związku z którym skracano godziny pracy. Firma Yageo ogłosiła majowy przychód w wysokości 4,486 mld NT (149,53 mln dolarów), co oznacza kolejno wzrost o 1% sekwencyjnie i 40% rok do roku. Silny wzrost majowych przychodów wpłynął na zwiększenie przychodów w pierwszych pięciu miesiącach 2020 roku do 18,947 mld NT, czyli o 5,9%.

Producenci komponentów pasywnych odnotowali silny wzrost przychodów

Pomimo mniejszej liczby dni roboczych Yageo utrzymało na tym samym poziomie ciągłość dostaw do klientów ze względu na lepsze wykorzystanie zdolności produkcyjnych w lokalnych zakładach i obniżony poziom stanu zasobów magazynowych.

Oczekuje się, że zapotrzebowanie na kondensatory typu MLCC w aplikacjach informatycznych i sieciowych utrzyma wysoki poziom w nadchodzących miesiącach ze względu na pracę zdalną i prowadzone działania w sektorze badawczym. Jak podają źródła, popyt na komponenty tego typu przeznaczone do telefonów komórkowych prawdopodobnie wzrośnie w drugiej połowie roku, ponieważ chińscy dostawcy są gotowi promować swoje modele 5G skierowane do krajowych konsumentów.

Tymczasem Chilisin Electronics, producent cewek i rezystorów mocy, a także jego spółki stowarzyszone odnotowały łączne przychody za maj w wysokości 1,473 mld NT, co oznacza wzrost o 7,7%, a za pierwsze pięć miesięcy tego roku - 6,667 mld NT czyli wzrosły o 4,53% w stosunku do roku poprzedniego. Wzrost przychodów był spowodowany rosnącą liczbą zamówień na notebooki, serwery i aplikacje sieciowe. Szacuje się, że w drugiej połowie roku Chilisin zwiększy dostawy materiałów magnetycznych do urządzeń motoryzacyjnych i terminali 5G.

Walsin Technology nie opublikował jeszcze swoich majowych wyników, ale można oczekiwać podobnego wzrostu. Firma przyspiesza rozwój urządzeń RF 5G, komponentów antenowych oraz rezystorów chipowych przeznaczonych dla motoryzacji, aby lepiej wykorzystać ekspansję rozwiązań dla sieci nowej generacji.

źródło: Digitimes

Zobacz również