Brak specjalistów od obsługi centrów danych

Na rynku pracy istnieje pogłębiający się problem z niedoborem specjalistów z dziedziny centrów danych. Według badania Vertiv "Data Center 2025", przedstawiciele branży zdają sobie sprawę z tego wyzwania i uważają je za jedno z najważniejszych, przy czym 20% respondentów za kluczową kwestię uznało trudności w utrzymaniu pracowników, a 40% zgłosiło problemy ze znalezieniem wykwalifikowanego personelu. Jedną z przyczyn powstawania luki kompetencyjnej jest fakt, że zapotrzebowanie na absolwentów kierunków technicznych rośnie w szybkim tempie i po prostu jest ich zbyt mało.

Posłuchaj
00:00

Sposobem walki z luką kompetencyjną może być szersze spojrzenie na temat pozyskiwania wykształconych pracowników. Z opublikowanego w ubiegłym roku raportu Uptime Institute na temat prywatnych centrów danych wynika, że 25% badanych menedżerów nie miało kobiet wśród personelu projektowego ani operacyjnego, a tylko 5% stwierdziło, że kobiety stanowią 50% lub więcej ich pracowników. Szansą dla pracodawców jest więc szersza akceptacja dla zatrudniania kobiet. Kluczowe znaczenie może mieć także rekrutacja osób spoza branży, które mają podobny zestaw umiejętności do profesjonalistów z dziedziny centrów danych, ze względu na doświadczenie w pracy w środowisku infrastruktury krytycznej.

Innym rozwiązaniem problemu jest skorzystanie z takich technik, jak robotyka czy sztuczna inteligencja, w celu automatyzacji zadań. Wiele firm stosuje już podobne rozwiązania - na przykład Google używa robotów do niszczenia uszkodzonych dysków twardych. Nowe techniki mają do odegrania ważną rolę, ale nie są one ostatecznym rozwiązaniem - w miarę postępów cyfrowej transformacji działalność operacyjna centrów danych, podobnie jak w całej branży technologicznej, będzie polegać na wysoko wykwalifikowanych specjalistach. Ich zadaniem będzie wprowadzanie innowacji i reagowanie na szybko zmieniającą się dynamikę rynku. Natomiast w perspektywie krótkoterminowej przedsiębiorstwa w coraz większym stopniu muszą polegać na outsourcingu, aby w ten sposób wypełnić lukę kompetencyjną.

Źródło: Vertiv

Powiązane treści
Google zainwestuje ponad 3 mld dolarów w europejskie centra danych
Google wybuduje na Tajwanie drugie centrum danych
Apple rezygnuje z budowy w Danii drugiego centrum przetwarzania danych
Google zainwestuje 600 mln euro w fińskie centrum danych
Poza komponentami, brakuje też inżynierów
Huawei zbuduje centra danych w Afryce Południowej
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
PCB
EUROCIRCUITS wspiera MAD Formula Team - niezawodna elektronika w ekstremalnych warunkach Formula Student
Produkcja elektroniki
Rochester Electronics wesprze przedłużanie cyklu życia procesorów NXP
Mikrokontrolery i IoT
Advantech i Axelera AI rozszerzają partnerstwo w obszarze akceleratorów AI dla systemów embedded
Projektowanie i badania
Veeam finalizuje przejęcie Securiti AI
Komunikacja
VIOLA 200 – kompaktowe radio cyfrowe dla wymagających użytkowników
Zasilanie
Infineon przeszedł na zieloną energię elektryczną we wszystkich lokalizacjach na świecie
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
F&S BONDTEC zdobywa 2 miejsce w konkursie Productronica Innovation Award 2025
Informacje z firm
Elhurt wspiera lokalną społeczność oraz inicjatywy charytatywne
Informacje z firm
Robert Tarantowicz na Hong Kong FinTech Week and StartmeupHK Festival

Bonding optyczny made in Poland

W świecie nowoczesnych wyświetlaczy detale mają znaczenie. Jeden milimetr kieszeni powietrznej potrafi zadecydować o tym, czy obraz na ekranie będzie zachwycał kontrastem i głębią, czy zniknie pod warstwą refleksów. Dlatego właśnie bonding optyczny – precyzyjne łączenie wyświetlacza z panelem dotykowym lub szybą ochronną – stał się symbolem jakości w projektowaniu interfejsów użytkownika. A w Polsce liderem tej technologii jest firma QWERTY Sp. z o.o., jedyny krajowy producent, który wykonuje bonding we własnej fabryce, bez podzlecania procesów za granicę.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów