Australia przeznaczy 1,2 mld dolarów na cyberbezpieczeństwo sektora prywatnego

W czwartek premier Scott Morrison zapowiedział, że w ciągu najbliższych 10 lat Australia wyda 1,66 mld dolarów australijskich (1,19 mld USD) na wzmocnienie ochrony firm i gospodarstw domowych w cyberprzestrzeni, po wzroście liczby ataków. Aktualnie cyberataki na firmy i gospodarstwa domowe generują koszty około 29 mld dolarów australijskich (20,83 mld USD), czyli 1,5% produktu krajowego brutto Australii.

Posłuchaj
00:00

Zaledwie kilka tygodni temu Canberra oświadczyła, że ​​przez następną dekadę wyda 1,35 mld dolarów australijskich, by wzmocnić zdolności swojej głównej agencji wywiadowczej. Według źródeł agencji Reuters, jako głównego podejrzanego Australia postrzega Chiny, choć sugestia ta jest zdecydowanie przez Pekin odrzucana.

Jak dotąd, znaczna część australijskiej polityki cybernetycznej koncentrowała się na wzmocnieniu obrony agencji rządowych po ataku na parlament w 2019 r., ale złośliwa aktywność cybernetyczna rośnie w stosunku do małych i średnich firm, uniwersytetów oraz gospodarstw domowych. Wzrost wydatków ma na celu wzmocnienie infrastruktury krytycznej, intensyfikację wysiłków policji w zakresie ograniczania działalności przestępczej oraz zwiększenie świadomości społecznej.

Australian Signals Directorate - która, jak ujawnił Reuters w zeszłym roku, ustaliła, że ​​za włamanie do australijskiego parlamentu odpowiedzialne są Chiny - otrzyma nowe fundusze na przeciwdziałanie zagranicznym cyberatakom. Chiny zaprzeczają, że były odpowiedzialne za atak, który miał miejsce na kilka miesięcy przed krajowymi wyborami.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Hon Hai Research Institute tworzy sojusz na rzecz bezpieczeństwa cybernetycznego pojazdów elektrycznych
Bezpieczeństwo w IoT stanie się wymogiem prawnym
Sztuczna inteligencja zagrożona cyberatakami
Ropla Elektronik zawarła umowę dystrybucyjną z Dongguan Better Electronics Technology
Firmy poszukują specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa
BlackBerry kupuje Cylance - inwestuje 1,4 mld dolarów w cyberbezpieczeństwo
Bezpieczeństwo w IoT - monitoring, a nie zapora
Bezpieczeństwo w IoT - czym właściwie jest?
Inwestycje w cyberbezpieczeństwo biją rekordy
Chiny opracowują nowy plan dotyczący cyberbezpieczeństwa
Bezpieczeństwo w systemach utrzymania ruchu, czyli czym jest LOTO?
Samsung współpracuje z Wojskami Obrony Cyberprzestrzeni
Jak zapewnić kompleksowe bezpieczeństwo systemów wbudowanych?
Bezpieczeństwo kryje się głęboko w krzemie
Powstaje laboratorium oceny bezpieczeństwa produktów teleinformatycznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Produkcja elektroniki
Rynek dystrybucji komponentów w Europie nadal pod kreską
Komunikacja
Internet Rzeczy wspomagany sztuczną inteligencją – najnudniejsza, ale jakże potrzebna rewolucja
Produkcja elektroniki
Globalna sprzedaż półprzewodników sukcesywnie rośnie
PCB
Polymatech Electronics zbudował w Estonii zakład produkcji PCB
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
Nowe rozwiązania przemysłowe CSI S.A. na targach Evertiq w Warszawie
Informacje z firm
Jesienna odzież Reeco
Informacje z firm
CSI zaprasza na stoisko podczas konferencji Automatyzacja, Robotyzacja i Cyberbezpieczeństwo

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów