Hon Hai Research Institute tworzy sojusz na rzecz bezpieczeństwa cybernetycznego pojazdów elektrycznych

Organizacja badawczo-rozwojowa Hon Hai Research Institute, założona przez Foxconn Electronics (Hon Hai Precision Industry), utworzyła E-Vehicle Cybersecurity Alliance w celu zwiększenia cyberbezpieczeństwa pojazdów elektrycznych. Z uwagi na to, że EV będą w coraz większym stopniu pełnić rolę czterokołowych komputerów mobilnych zdolnych do przetwarzania i przesyłania dużych ilości danych, będą narażone na ryzyko włamania.

Posłuchaj
00:00

- Po zhakowaniu elektryczny samochód może napotkać proste kłopoty, takie jak sterowanie wycieraczkami czy systemem klimatyzacji, a także problemy poważne, jak np. zdalne sterowanie kierownicą, pedałami gazu lub hamulcami - powiedział Lee Wei-bin, CEO instytutu.

Lee Wei-bin wyjaśniał, że programiści zajmujący się cyberbezpieczeństwem mogą nie rozumieć potrzeb pojazdów, natomiast deweloperzy pojazdów elektrycznych mogą nie rozumieć cyberbezpieczeństwa. Utworzony sojusz będzie platformą komunikacji między obiema stronami i wszystkimi zainteresowanymi, mając na celu opracowanie odpowiednich rozwiązań.

Wraz z rozwojem IoV, na bezpieczeństwo samochodów z definicji złoży się bezpieczeństwo funkcjonalne i cyberbezpieczeństwo. Rozwój przepisów technicznych dotyczących bezpieczeństwa funkcjonalnego jest już w fazie dojrzałości - na przykład norma ISO 26262 koncentruje się na analizie zagrożeń i ocenie ryzyka. Dopracowywane są regulacje dotyczące cyberbezpieczeństwa - np. norma ISO/SAE 21314, skupiająca się na analizie zagrożeń ze źródeł zewnętrznych i ocenie ryzyka, zostanie wydana w 2021 roku. Norma ta będzie przez sojusz analizowana.

Lee Wei-bin ma nadzieję, że organizacje badawcze na Tajwanie, w tym Centrum Technologii Telekomunikacyjnych (Telecom Technology Center) i Tajwańskie Stowarzyszenie Norm Informacyjno-Komunikacyjnych (Taiwan Association of Information and Communication Standards), mogą określić techniczne standardy testowania i weryfikacji urządzeń oraz oprogramowania pod kątem cyberbezpieczeństwa.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Hon Hai wesprze rozwój półprzewodników w Chinach
Australia przeznaczy 1,2 mld dolarów na cyberbezpieczeństwo sektora prywatnego
Firmy poszukują specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa
Inwestycje w cyberbezpieczeństwo biją rekordy
Chiny opracowują nowy plan dotyczący cyberbezpieczeństwa
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Optoelektronika
AI z prędkością światła staje się faktem - fotonika otwiera drogę do sprzętu nowej generacji
Produkcja elektroniki
Coraz większy udział materiałów polimerowych w zaawansowanym pakowaniu chipów
Zobacz więcej z tagiem: Komunikacja
Gospodarka
Cyfrowa mapa świata na nowo - WTDC-25 w Baku wyznacza kierunek globalnego rozwoju technologii
Informacje z firm
Elmark Automatyka oficjalnym dystrybutorem rozwiązań LoRaWAN firmy Milesight
Gospodarka
Anritsu na rynku UE - wsparcie bezpieczeństwa i zgodności urządzeń bezprzewodowych 5G

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów