Firma zyskała przede wszystkim na poprawie koniunktury na rynku komputerów osobistych. W II kw. sprzedaż tych urządzeń poprawiła się o 1% wobec początku roku. Mimo tego, branża nie odrobiła strat z ostatnich kwartałów a wyniki zarówno Intela, jak i AMD są nadal poniżej stanu z 2008 r. Intel odnotował wzrost popytu we wszystkich głównych gałęziach rynku komputerowego, jak stacjonarne, notebooki, netbooki czy serwery, szczególnie w zakresie produktów najnowszych generacji.
Stało
się tak, mimo że jedynie segment netbooków odnotował
wzrost, o 13% w ujęciu rok do roku, podczas gdy pozostałe były na
minusie. Wzrost znaczenia Intela oznacza również spadek
udziałów
w rynku AMD, o 0,4% w ujęciu kwartalnym. Zdaniem analityków,
firmie
nie udało się ugrać nic na poprawie sytuacji na rynku
głównie z
uwagi na malejące ceny jej produktów.
Firma |
Udziały w rynku w II kw. |
Udziały w rynku w I kw. |
Udziały w rynku w II kw. 2008 r. |
Zmiana kw/kw |
Zmiana rok/rok |
Intel |
80,6% |
79,1% |
79,2% |
1,5% |
1,4% |
AMD |
11,5% |
12,8% |
11,9% |
-1,4% |
-0,4% |
Inne |
7,9% |
8,1% |
8,9% |
-0,1% |
-0,9% |
Udziały Intela i AMD w rynku mikroprocesorów wg. iSuppli.