Ford we współpracy z Google wdroży system Android do swoich pojazdów

Ford Motor wykorzysta oferowane przez Google Alphabet oprogramowanie, sztuczną inteligencję i moc obliczeniową w chmurze, w celu opracowania nowych usług konsumenckich i zmodernizowania operacji wewnętrznych. W ramach sześcioletniej współpracy producent samochodów z siedzibą w Dearborn, w stanie Michigan, wdroży w 2023 roku system operacyjny Android do pojazdów marki Ford i Lincoln.

Posłuchaj
00:00

Ford będzie oferował klientom wbudowane aplikacje Google, w tym mapy i technologię przetwarzania głosu. Firma wdroży sztuczną inteligencję opracowaną przez Google, aby poprawić efektywność związaną z projektowaniem pojazdów, łańcuchem dostaw i operacjami produkcyjnymi.

Oba koncerny utworzą również grupę Team Upshift w celu zbadania wykorzystania danych do rozwoju nowej sprzedaży detalicznej, tworzenia nowych ofert własności i innych usług dla klientów Forda. Wiceprezes Forda ds. strategii David McClelland podczas konferencji powiedział, że dane klientów Forda nie będą przekazywane firmie Google ani jej reklamodawcom. Producent samochodów będzie nadal korzystał z innych dostawców usług w chmurze i współpracował z firmami technologicznymi, takimi jak Amazon.

Czy działalność Forda będzie przypominać Foxconna?

Kierownictwo niektórych sektorów motoryzacyjnych ma obawy związane z tym, że firmy tego typu mogą zostać zdegradowane do taniego montażu sprzętu, przypominającego usługi Foxconna, który zajmuje się m.in. produkcją iPhone'a. Wiceprezes Forda dementuje te przypuszczenia.

Partnerstwo Google-Ford jest odpowiedzą na rosnącą presję wywieraną na producentów samochodów, aby przyspieszyć rozwój oprogramowania i usług opartych o bazy danych, które mogą generować przychody lub redukować koszty. Ford, podobnie jak jego konkurencja, był świadkiem jak Tesla stała się zdecydowanie najcenniejszym producentem samochodów na świecie, po części dlatego, że inwestorzy postrzegają Teslę jako działającą z dużym wyprzedzeniem, jeśli chodzi o oprogramowanie i zarządzanie danymi, co jest szczególnie wymagane w pojazdach podłączonych do Internetu.

W zeszłym roku Amazon nawiązał współpracę z Toyotą, by pomóc w zarządzaniu danymi zbieranymi z globalnej floty samochodowej, natomiast Volkswagen w 2019 roku zawarł umowę z firmą Microsoft. Obejmowała ona współpracę w zakresie przetwarzania danych w chmurze, a dotyczyła działalności w Chinach i Stanach Zjednoczonych.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Google przeznaczy 7 mld dolarów na swoje centra danych i biura
Ford przejmuje Journey Holding, by przyspieszyć rozwój autonomicznych pojazdów
Ford zbuduje w Michigan fabrykę akumulatorów
Microsoft zainwestuje 1 miliard dolarów w polski projekt chmurowy
Google Cloud i SpaceX nawiązują współpracę
Google przeznaczy 10 mld dolarów na przyspieszenie digitalizacji w Indiach
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Gospodarka
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Informacje z firm
Nowe rozwiązania przemysłowe CSI S.A. na targach Evertiq w Warszawie

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów