Ford we współpracy z Google wdroży system Android do swoich pojazdów

Ford Motor wykorzysta oferowane przez Google Alphabet oprogramowanie, sztuczną inteligencję i moc obliczeniową w chmurze, w celu opracowania nowych usług konsumenckich i zmodernizowania operacji wewnętrznych. W ramach sześcioletniej współpracy producent samochodów z siedzibą w Dearborn, w stanie Michigan, wdroży w 2023 roku system operacyjny Android do pojazdów marki Ford i Lincoln.

Posłuchaj
00:00

Ford będzie oferował klientom wbudowane aplikacje Google, w tym mapy i technologię przetwarzania głosu. Firma wdroży sztuczną inteligencję opracowaną przez Google, aby poprawić efektywność związaną z projektowaniem pojazdów, łańcuchem dostaw i operacjami produkcyjnymi.

Oba koncerny utworzą również grupę Team Upshift w celu zbadania wykorzystania danych do rozwoju nowej sprzedaży detalicznej, tworzenia nowych ofert własności i innych usług dla klientów Forda. Wiceprezes Forda ds. strategii David McClelland podczas konferencji powiedział, że dane klientów Forda nie będą przekazywane firmie Google ani jej reklamodawcom. Producent samochodów będzie nadal korzystał z innych dostawców usług w chmurze i współpracował z firmami technologicznymi, takimi jak Amazon.

Czy działalność Forda będzie przypominać Foxconna?

Kierownictwo niektórych sektorów motoryzacyjnych ma obawy związane z tym, że firmy tego typu mogą zostać zdegradowane do taniego montażu sprzętu, przypominającego usługi Foxconna, który zajmuje się m.in. produkcją iPhone'a. Wiceprezes Forda dementuje te przypuszczenia.

Partnerstwo Google-Ford jest odpowiedzą na rosnącą presję wywieraną na producentów samochodów, aby przyspieszyć rozwój oprogramowania i usług opartych o bazy danych, które mogą generować przychody lub redukować koszty. Ford, podobnie jak jego konkurencja, był świadkiem jak Tesla stała się zdecydowanie najcenniejszym producentem samochodów na świecie, po części dlatego, że inwestorzy postrzegają Teslę jako działającą z dużym wyprzedzeniem, jeśli chodzi o oprogramowanie i zarządzanie danymi, co jest szczególnie wymagane w pojazdach podłączonych do Internetu.

W zeszłym roku Amazon nawiązał współpracę z Toyotą, by pomóc w zarządzaniu danymi zbieranymi z globalnej floty samochodowej, natomiast Volkswagen w 2019 roku zawarł umowę z firmą Microsoft. Obejmowała ona współpracę w zakresie przetwarzania danych w chmurze, a dotyczyła działalności w Chinach i Stanach Zjednoczonych.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Google przeznaczy 7 mld dolarów na swoje centra danych i biura
Ford przejmuje Journey Holding, by przyspieszyć rozwój autonomicznych pojazdów
Ford zbuduje w Michigan fabrykę akumulatorów
Microsoft zainwestuje 1 miliard dolarów w polski projekt chmurowy
Google Cloud i SpaceX nawiązują współpracę
Google przeznaczy 10 mld dolarów na przyspieszenie digitalizacji w Indiach
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Rynek zaawansowanych opakowań półprzewodników sięgnie blisko 80 mld dolarów
Optoelektronika
San'an i Inari przejmują Lumileds
Zasilanie
Nowy standard realme w zakresie trwałości baterii - 1400 cykli do 2027 roku
Produkcja elektroniki
Scanfil przejął MB Elettronica
Optoelektronika
Skylark Lasers przyspiesza ekspansję w Chinach – wsparcie zapewnia Intralink
Produkcja elektroniki
Firmy Trinasolar i HoloSolis podpisały umowę licencyjną na technologię TOPCon
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
RENEX EEC na stoisku POLSA podczas targów MSPO 2025
Informacje z firm
Essemtec na Gdańsk TEK Day 2025 - stoisko 54
Gospodarka
Lena Lighting otrzymała certyfikaty ISO 45001:2018 oraz ISO 50001:2018

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów