Northvolt przejmie amerykańską firmę Cuberg

Northvolt przejmie amerykańską firmę Cuberg specjalizującą się w technologiach akumulatorowych. W kolejnym etapie zostanie utworzone centrum R&D zlokalizowane w Dolinie Krzemowej. Działania te pozwolą wprowadzić na rynek baterie nowej generacji, opracowane przez amerykański podmiot.

Posłuchaj
00:00

Technologia litowo-metaliczna firmy Cuberg pozwoli znacznie zwiększyć gęstość energii i zmniejszyć ryzyko związane ze skalowaniem produktu, a także skrócić czas wprowadzenia na rynek, dzięki pełnej zgodności z rozwiązaniami opartymi o baterie litowo-jonowe. Ogniwa zapewniają o ponad 70% większy zasięg i pojemność w porównaniu z dotychczas stosowaną technologią przeznaczoną do zastosowań w samolotach elektrycznych. Bazując na tych rozwiązaniach Northvolt i Cuberg dopracują swoje portfolio produktów motoryzacyjnych i przemysłowych, z planami wdrożenia ogniw w 2025 roku. Ich gęstość energetyczna ma przekraczać 1000 Wh/l, przy jednoczesnym spełnieniu wszystkich niezbędnych wymagań stawianych przez branżę motoryzacyjną.

Utworzone centrum zaawansowanych technologii w Dolinie Krzemowej zatrudni specjalistów z branży akumulatorowej do opracowywania nowych rozwiązań. Oprócz przyspieszenia rozwoju ogniw litowo-metalicznych i optymalizacji technologii do zastosowań motoryzacyjnych, nowy ośrodek skupi się na badaniach w celu uzyskania odpowiednich materiałów do produkcji anod i elektrolitów litowo-jonowych. Centrum umożliwi firmie Northvolt współpracę z podmiotami technologicznymi i uniwersytetami w Dolinie Krzemowej, w celu połączenia zasobów badawczych między Europą a Ameryką Północną. Posłuży również jako platforma testowa dla metodologii wykorzystujących cyfryzację, sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe.

Firma Cuberg stała się niezależną spółką po zakończeniu działalności na Uniwersytecie Stanforda w 2015 roku, by skomercjalizować swoją technologię akumulatorów nowej generacji opartych o ciekły elektrolit połączony z anodą litowo-metaliczną. Do inwestorów i sponsorów firmy należą Boeing HorizonX Ventures, Activate.org, Kalifornijska Komisja Energetyczna, Departament Energii Stanów Zjednoczonych oraz TomKat Center w Stanford.

Źródło: Northvolt

Powiązane treści
Gdański Northvolt dostarczy systemy bateryjne firmie Fluence
Szwedzki Northvolt uruchomi w Gdańsku fabrykę systemów bateryjnych
Czy zabraknie baterii?
Amerykański start-up przejmuje gdański zakład Northvolt Dwa ESS - największą w Europie firmę produkującą systemy magazynowania energii
Tesla i Panasonic zawarły trzyletnią umowę dotyczącą baterii
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
CleanBox Reeco wyróżniony w konkursie „Liderzy Innowacji Pomorza i Kujaw 2025”
Informacje z firm
Spółka Inżynierów SIM ma wsparcie finansowe z UE
Gospodarka
Ukazał się nowy Global Innovation Index 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów