Chromebooki zdominowały rynek notebooków

Agencja analityczna Strategy Analytics wskazuje, że w pierwszym kwartale tego roku sprzedaż notebooków wzrosła o 81% rok do roku. Przenośne komputery typu Chromebook zdominowały sektor urządzeń do zastosowań edukacyjnych.

Posłuchaj
00:00

Na chromebooki decyduje się również rynek małych i średnich przedsiębiorstw, ze względu na ich konkurencyjną cenę i prosty w zarządzaniu system operacyjny, co przekłada się na rosnący udział w segmencie biznesowym. Obecna sytuacja umożliwia dostawcom tych urządzeń właściwie dowolne podwyższanie cen i wdrażanie nowych rozwiązań.

Źródło: Electronics Weekly

Powiązane treści
Dostawy notebooków przez 5 lat pozostaną na tym samym poziomie
Chromebooki zapewnią wzrost rynku komputerów przenośnych
Dyski SSD coraz częściej wybierane przez producentów notebooków
Czy globalny rynek notebooków przezwycięży osłabienie?
Chromebooki zdobywają udział w rynku notebooków
Pięć największych marek notebooków notuje spadek dostaw
Rekordowa sprzedaż chromebooków w pierwszym kwartale
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
W I kwartale 2025 r. globalna sprzedaż półprzewodników wzrosła o 18,8% rok do roku
Aktualności
Perforce i Siemens łączą siły: Nowa platforma do projektowania systemów AI i układów scalonych
Aktualności
Renex rozwija szkolenia IPC w Europie Środkowo-Wschodniej
Aktualności
Ograniczenia eksportu pierwiastków ziem rzadkich będą problemem
Aktualności
Ensign InfoSecurity nagrodzona za Aletheia – AI do wykrywania deepfake’ów w czasie rzeczywistym
Produkcja elektroniki
Branża motoryzacyjna obiera kurs na RISC-V
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
W I kwartale 2025 r. globalna sprzedaż półprzewodników wzrosła o 18,8% rok do roku
Gospodarka
Perforce i Siemens łączą siły: Nowa platforma do projektowania systemów AI i układów scalonych
Gospodarka
Renex rozwija szkolenia IPC w Europie Środkowo-Wschodniej
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów