Rekordowa sprzedaż chromebooków w pierwszym kwartale

Zgodnie z raportem przygotowanym przez Digitimes Research, w pierwszym kwartale tego roku światowe dostawy chromebooków utrzymały się na poziomie powyżej 10 mln sztuk, pomimo odnotowanego sekwencyjnego spadku o około 9%. Sam sektor tych urządzeń wzrósł o ponad 280% w skali roku.

Posłuchaj
00:00

Dostawy notebooków do sektora edukacji w 2020 roku były w znacznym stopniu napędzane przez pracę zdalną. Za ponad 60% rynku odpowiadały Chromebooki, których roczne dostawy przekroczyły 30 mln sztuk. Takie marki jak Hewlett-Packard (HP), Samsung Electronics i Asustek Computer osiągnęły w pierwszym kwartale nowe rekordy sprzedażowe chromebooków. W tym czasie sprzedaż urządzeń bazujących na procesorach ARM dostarczanych przez Mediateka przekroczyła 1,5 mln sztuk.

Globalne dostawy notebooków w pierwszym kwartale 2021 roku wyniosły 57,51 mln sztuk, co oznacza spadek o 8,7% w ujęciu sekwencyjnym i jest znacznie lepszym wynikiem niż odnotowany w ostatnich latach średni spadek o 15%. Asustek i Micro-Star International (MSI) w pierwszym kwartale 2021 roku odnotowały wzrost dostaw notebooków przeznaczonych do gier, podczas gdy podaż GPU i wysokiej klasy procesorów mobilnych stosowanych w tych urządzeniach była znacząco ograniczona.

Dostępność wyświetlaczy LCD w technologii TN o przekątnej 11,6 cala i rozdzielczości SD, które najczęściej montuje się w notebookach edukacyjnych, obecnie jest na poziomie deficytowym, a ich ceny są najwyższe w porównaniu z innymi panelami. Wykorzystywane w nich kontrolery TCON, sterowniki DDIC i układy zasilające MIC dostępne są również na niewystarczającym poziomie.

Digitimes Research podkreśla, że Apple dostarczył ponad 5 mln MacBooków w pierwszym kwartale 2021 roku, co przekłada się na 150% wzrost stosunku do roku poprzedniego. Za ponad 50% rynku odpowiadały modele z autorskim procesorem M1. Szacuje się, że niedobory komponentów prawdopodobnie się pogłębią, a silny popyt ze strony segmentu edukacyjnego oraz niski poziom zapasów w amerykańskich i europejskich kanałach sprzedaży detalicznej skłoni dostawców marek do zwiększenia liczby zamówień w drugim kwartale 2021 roku i osiągnięcia poziomu 63 mln sztuk, co oznacza wzrost o 10% w ujęciu sekwencyjnym.

Źródło: Digitimes

Powiązane treści
Chromebooki zdominowały rynek notebooków
Chromebooki zdobywają udział w rynku notebooków
Chromebooki zapewnią wzrost rynku komputerów przenośnych
Dyski SSD coraz częściej wybierane przez producentów notebooków
Dostawy notebooków nadal rosną
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Produkcja elektroniki
Rynek dystrybucji komponentów w Europie nadal pod kreską
Komunikacja
Internet Rzeczy wspomagany sztuczną inteligencją – najnudniejsza, ale jakże potrzebna rewolucja
Produkcja elektroniki
Globalna sprzedaż półprzewodników sukcesywnie rośnie
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Informacje z firm
Nowe rozwiązania przemysłowe CSI S.A. na targach Evertiq w Warszawie
Informacje z firm
Jesienna odzież Reeco

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów