Rusza projekt dotacji na ładowarki

Jeszcze w tym roku ruszy program firmowany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, dotyczący dotacji na budowę ładowarek do aut elektrycznych. Do firm, które zainwestują w budowę takich stacji trafić ma 800 mln zł. Będzie to kolejna forma wsparcia elektromobilności w Polsce, przy czym preferowane będą stacje szybkiego ładowania, zlokalizowane poza terenami zurbanizowanymi i wielkomiejskimi.

Posłuchaj
00:00

Jak wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM oraz PSPA, pod koniec sierpnia w Polsce funkcjonowały 1253 ogólnodostępne stacje ładowania pojazdów elektrycznych - 2384 punkty. Wśród nich 33% stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC), a 67% „wolne” ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW. W sierpniu uruchomiono 29 nowych, ogólnodostępnych stacji ładowania (65 punktów).

Szansę na uzyskanie dotacji będą mieli także inwestorzy indywidualni, którzy stację ładowania sprzężoną z panelami fotowoltaicznymi zamontują we własnym domu.

Powiązane treści
Problemy i wyzwania szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych
Stacje wymiany akumulatorów zamiast punktów ładowania
Innogy utworzy w Gdyni sieć stacji ładowania pojazdów
Nadchodząca elektryfikacja transportu sprzyja produkcji ładowarek
GM przyjmie w Ameryce Północnej standard ładowania Tesli
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Rochester Electronics zwiększa dostępność układów Lattice dla aplikacji o długim cyklu życia
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Gospodarka
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Prezentacje firmowe
Wymiana baterii w hybrydzie po 100 tys. km – ile kosztuje i kiedy spada wydajność?

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawisz

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów