Hyundai robi ryzykowny krok w stronę chipów AGD

Według organizacji The Elec, koncern motoryzacyjny Hyundai rozpoczął testy polegające na wykorzystaniu w pojazdach standardowych układów scalonych stosowanych w AGD, w urządzeniach gospodarstwa domowego. Zastąpienie wyspecjalizowanych chipów tymi ogólnodostępnymi powinno rozwiązać problem niedoboru półprzewodników.

Posłuchaj
00:00

Firma jest odpowiedzialna za produkcję bezpiecznych samochodów i ma prawo decydować, jakich komponentów użyje. Chociaż Hyundai zrobił pierwszy krok, inni producenci samochodów raczej nie pójdą tą drogą. Większość z nich decyduje się rozwiązać problem związany z niedoborami układów scalonych po prostu poprzez zmniejszenie liczby wykorzystywanych chipów w pojazdach.

Producenci samochodów zwykle wymagają od dostawców chipów uzyskania certyfikatu ISO. Firmy mogą także zdecydować, czy chcą wykorzystać inne układy. Istnieje kilka czynników, które mogą uniemożliwić innym koncernom motoryzacyjnym zastosowanie chipów AGD.

Jednym z tych czynników jest zastosowanie układów tego typu w kluczowych elementach pojazdu takich, jak reflektory i tylne światła. Takie zmiany mogą mieć ogromny wpływ na bezpieczeństwo. Chociaż oświetlenie pojazdu nie jest częścią systemu ADAS, jednak ma kluczowe znaczenie dla prawidłowej pracy czujników wykrywających obiekty na drodze.

Kolejnym czynnikiem jest wytrzymałość takich układów pod względem odporności na uderzenia, wibracje i wysokie temperatury. Komponenty stosowane w konsumenckich urządzeniach AGD nie mogą zapewnić w dłuższej perspektywie bezawaryjnej pracy w takich warunkach.

Rozwiązania te mogą zmusić producenta do masowego wycofania danego modelu z rynku, co w konsekwencji zaszkodzi reputacji marki i wygeneruje niezwykle wysokie koszty. Żaden koncern motoryzacyjny nie może sobie pozwolić na popełnienie błędu po tym, jak został dotknięty pandemią.

Dla porównania małe rozwijające się przedsiębiorstwa motoryzacyjne mogą sobie pozwolić na wprowadzanie zmian do projektów samochodów lub przechodzenia na alternatywne półprzewodniki, aby dostosować się do panujących warunków gospodarczych.

Źródło: Digitimes

Powiązane treści
Hyundai, Kia i Infineon podpisują umowę na dostawy półprzewodników mocy
W 2022 roku światowe dostawy samochodów elektrycznych osiągną 6 mln sztuk
Upadła Fabryka Samochodów Elektrycznych w Bielsku-Białej
33% komponentów elektronicznych to półprzewodniki
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Rochester Electronics zwiększa dostępność układów Lattice dla aplikacji o długim cyklu życia
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
Kompleksowe rozwiązania dla przemysłu elektronicznego - Grupa RENEX na WIW 2025
Informacje z firm
Wizyta Cortex Systems w DGTronik
Informacje z firm
CleanBox Reeco wyróżniony w konkursie „Liderzy Innowacji Pomorza i Kujaw 2025”

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawisz

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów