Hyundai robi ryzykowny krok w stronę chipów AGD

Według organizacji The Elec, koncern motoryzacyjny Hyundai rozpoczął testy polegające na wykorzystaniu w pojazdach standardowych układów scalonych stosowanych w AGD, w urządzeniach gospodarstwa domowego. Zastąpienie wyspecjalizowanych chipów tymi ogólnodostępnymi powinno rozwiązać problem niedoboru półprzewodników.

Posłuchaj
00:00

Firma jest odpowiedzialna za produkcję bezpiecznych samochodów i ma prawo decydować, jakich komponentów użyje. Chociaż Hyundai zrobił pierwszy krok, inni producenci samochodów raczej nie pójdą tą drogą. Większość z nich decyduje się rozwiązać problem związany z niedoborami układów scalonych po prostu poprzez zmniejszenie liczby wykorzystywanych chipów w pojazdach.

Producenci samochodów zwykle wymagają od dostawców chipów uzyskania certyfikatu ISO. Firmy mogą także zdecydować, czy chcą wykorzystać inne układy. Istnieje kilka czynników, które mogą uniemożliwić innym koncernom motoryzacyjnym zastosowanie chipów AGD.

Jednym z tych czynników jest zastosowanie układów tego typu w kluczowych elementach pojazdu takich, jak reflektory i tylne światła. Takie zmiany mogą mieć ogromny wpływ na bezpieczeństwo. Chociaż oświetlenie pojazdu nie jest częścią systemu ADAS, jednak ma kluczowe znaczenie dla prawidłowej pracy czujników wykrywających obiekty na drodze.

Kolejnym czynnikiem jest wytrzymałość takich układów pod względem odporności na uderzenia, wibracje i wysokie temperatury. Komponenty stosowane w konsumenckich urządzeniach AGD nie mogą zapewnić w dłuższej perspektywie bezawaryjnej pracy w takich warunkach.

Rozwiązania te mogą zmusić producenta do masowego wycofania danego modelu z rynku, co w konsekwencji zaszkodzi reputacji marki i wygeneruje niezwykle wysokie koszty. Żaden koncern motoryzacyjny nie może sobie pozwolić na popełnienie błędu po tym, jak został dotknięty pandemią.

Dla porównania małe rozwijające się przedsiębiorstwa motoryzacyjne mogą sobie pozwolić na wprowadzanie zmian do projektów samochodów lub przechodzenia na alternatywne półprzewodniki, aby dostosować się do panujących warunków gospodarczych.

Źródło: Digitimes

Powiązane treści
Hyundai, Kia i Infineon podpisują umowę na dostawy półprzewodników mocy
W 2022 roku światowe dostawy samochodów elektrycznych osiągną 6 mln sztuk
Upadła Fabryka Samochodów Elektrycznych w Bielsku-Białej
33% komponentów elektronicznych to półprzewodniki
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Coraz większy udział materiałów polimerowych w zaawansowanym pakowaniu chipów
Komponenty
Rynek pamięci NAND pod presją: rosnące ceny i wydłużone terminy dostaw
Komunikacja
Cyfrowa mapa świata na nowo - WTDC-25 w Baku wyznacza kierunek globalnego rozwoju technologii
Optoelektronika
Electroinstal & Light-Tech Expo 2025 - przyszłość elektrotechniki i oświetlenia w jednym miejscu
Projektowanie i badania
Mouser Electronics bada przyszłość zaawansowanej mobilności powietrznej
Elektromechanika
Autonomiczne ciężarówki w Chinach pokonują milion kilometrów dziennie
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
Spółka Inżynierów SIM ma wsparcie finansowe z UE
Gospodarka
Ukazał się nowy Global Innovation Index 2025
Informacje z firm
Dacpol - eventowy rozkład jazdy

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów