Kurczy się rynek sprzętu biurowego

Fujitsu ogłosił sprzedaż 80% udziałów w swojej spółce PFU specjalizującej się w skanerach i sprzędzie biurowym. Podmiot ten został założony w 1960 roku. Wartość transakcji opiewa na 80 mld jenów (626 mln dolarów). Spółkę przejmie firma Ricoh, która planuje wprowadzić usługę łączącą sprzęt biurowy z przetwarzaniem obrazu.

Posłuchaj
00:00

Fujitsu koncentruje się obecnie na rozwoju oprogramowania w odpowiedzi na duże zapotrzebowanie na cyfryzację procesów biznesowych. Fujitsu i Ricoh zamierzają sfinalizować transakcję do końca miesiąca. Obie firmy rozważą również współpracę w zakresie cyfryzacji operacji biurowych.

Firma PFU odnotowała w roku ubiegłym sprzedaż na poziomie 134,5 mld jenów, co oznacza spadek o 3% rok do roku. Zysk netto wyniósł 3,9 mld jenów, co przekłada się na spadek o 34%. W związku z przejęciem spółki, Ricoh zamierza pozostawić na obecnych stanowiskach około 4,5 tys. pracowników.

Obserwatorzy wskazują, że rynek sprzętu biurowego kurczy się, ze względu na stopniowe odchodzenie od papieru na rzecz technologii cyfrowych. Według stowarzyszenia JBMIA (Japan Business Machine and Information System), globalna sprzedaż kopiarek i drukarek wielofunkcyjnych wyniosła w ubiegłym roku 649,1 mld jenów, co oznacza spadek o około 30% w porównaniu z sytuacją sprzed pięciu lat.

Od około 2015 roku Fujitsu prowadzi restrukturyzację firmy, w ramach której wyprzedaje część swojej działalności związanej ze sprzętem komputerowym, aby skoncentrować się na oprogramowaniu dla przedsiębiorstw, w tym na usługach przetwarzania danych. Firma sprzedała już swoje działy zajmujące się telefonami komórkowymi i komputerami osobistymi.

Działania te świadczą o tym, że Fujitsu idzie śladami innych producentów, m.in. firmy Hitachi, która zdecydowała się sprzedać spółkę Hitachi Transport System. Toshiba sprzedała swój dział specjalizujący się w klimatyzatorach amerykańskiej firmie Carrier Global.

Źródło: Nikkei Asia

Powiązane treści
Czy epidemia przyspieszy cyfryzację?
Kyocera zbuduje za 488 mln dolarów zakład produkcyjny opakowań półprzewodników
Chiny chcą konkurować w produkcji ekranów OLED
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Centra danych potrzebują energii - rynek zasilaczy dla centrów w mocnym trendzie wzrostowym
Aktualności
Nowy oddział Würth Elektronik w Republice Południowej Afryki
Komponenty
Sprzęt dla półprzewodników bije rekordy – AI i nowe technologie napędzają globalny rynek do 138 mld USD!
Zasilanie
Trina Storage i Stiemo zbudują w krajach bałtyckich sieć potężnych magazynów energii
Projektowanie i badania
Dania chce mieć najpotężniejszy na świecie komputer kwantowy
Elektromechanika
Dold wzmacnia międzynarodową obecność - tworzy nowy oddział sprzedaży w Polsce
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Nowy oddział Würth Elektronik w Republice Południowej Afryki
Gospodarka
Portugalia potęgą w zakresie centrów danych?
Gospodarka
Globalny rynek smartfonów stoi w obliczu stagnacji

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów