BMW i Ford będą testować ogniwa półprzewodnikowe

| Gospodarka Aktualności

Firma Solid Power, twórca akumulatorów solid-state do pojazdów elektrycznych, zamierza do końca bieżącego roku rozpocząć dostawy przedprodukcyjnych ogniw akumulatorowych do testów prowadzonych przez partnerów - BMW i Ford Motor. Amerykański producent utworzył pilotażową linię produkcyjną, a jednocześnie szuka partnera, który rozpocznie produkcję ogniw w 2026 roku.

BMW i Ford będą testować ogniwa półprzewodnikowe

Jak powiedział, Doug Campbell, dyrektor naczelny i współzałożyciel Solid Power, jednym z potencjalnych partnerów jest koreańska firma SK Innovation, która wraz z Fordem buduje fabryki akumulatorów typu joint-venture w stanach Tennessee i Kentucky. Doug Campbell powiedział, że Solid Power ma wystarczającą zdolność produkcyjną, aby dostarczać prototypowe ogniwa akumulatorowe producentom pojazdów, ale nie podał konkretnych szczegółów. Firma równocześnie dostrzega intensywną konkurencję w rozwoju akumulatorów półprzewodnikowych ze strony dużych graczy, takich jak Toyota, Panasonic, Samsung, LG Energy Solution, Hyundai i CATL.

Tak, jak produkty wymienionych konkurentów, ogniwo Solid Power zawiera stały elektrolit na bazie siarczków, w którym jony litu przepływają między elektrodami dodatnimi i ujemnymi podczas ładowania i rozładowywania. Ogniwa solid-state mają znacznie mniejsze ryzyko zapalenia się od zwarć wewnętrznych niż te z elektrolitami płynnymi. Produkty Solid Power, które obecnie wykorzystują anody bogate w krzem i katody niklowo-kobaltowo-manganowe, mają możliwość przechowywania większej ilości energii - zapewniając w ten sposób pojazdom elektrycznym większy zasięg - i kosztują mniej niż konwencjonalne akumulatory litowo-jonowe. Firma Solid Power zaprojektowała swoje ogniwa półprzewodnikowe tak, aby były kompatybilne z obecnymi procesami produkcji baterii litowo-jonowych.

źródło: Reuters

Zobacz również