BMW i Ford będą testować ogniwa półprzewodnikowe

Firma Solid Power, twórca akumulatorów solid-state do pojazdów elektrycznych, zamierza do końca bieżącego roku rozpocząć dostawy przedprodukcyjnych ogniw akumulatorowych do testów prowadzonych przez partnerów - BMW i Ford Motor. Amerykański producent utworzył pilotażową linię produkcyjną, a jednocześnie szuka partnera, który rozpocznie produkcję ogniw w 2026 roku.

Posłuchaj
00:00

Jak powiedział, Doug Campbell, dyrektor naczelny i współzałożyciel Solid Power, jednym z potencjalnych partnerów jest koreańska firma SK Innovation, która wraz z Fordem buduje fabryki akumulatorów typu joint-venture w stanach Tennessee i Kentucky. Doug Campbell powiedział, że Solid Power ma wystarczającą zdolność produkcyjną, aby dostarczać prototypowe ogniwa akumulatorowe producentom pojazdów, ale nie podał konkretnych szczegółów. Firma równocześnie dostrzega intensywną konkurencję w rozwoju akumulatorów półprzewodnikowych ze strony dużych graczy, takich jak Toyota, Panasonic, Samsung, LG Energy Solution, Hyundai i CATL.

Tak, jak produkty wymienionych konkurentów, ogniwo Solid Power zawiera stały elektrolit na bazie siarczków, w którym jony litu przepływają między elektrodami dodatnimi i ujemnymi podczas ładowania i rozładowywania. Ogniwa solid-state mają znacznie mniejsze ryzyko zapalenia się od zwarć wewnętrznych niż te z elektrolitami płynnymi. Produkty Solid Power, które obecnie wykorzystują anody bogate w krzem i katody niklowo-kobaltowo-manganowe, mają możliwość przechowywania większej ilości energii - zapewniając w ten sposób pojazdom elektrycznym większy zasięg - i kosztują mniej niż konwencjonalne akumulatory litowo-jonowe. Firma Solid Power zaprojektowała swoje ogniwa półprzewodnikowe tak, aby były kompatybilne z obecnymi procesami produkcji baterii litowo-jonowych.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Rynek półprzewodników na plusie w 2022 roku
Samsung opracował ogniwa z elektrolitem stałym o wysokiej gęstości energetycznej
Koreańscy producenci baterii zaoferują ogniwa o wyższej gęstości energii
We Francji powstanie fabryka chipów
Czy możliwa jest nadpodaż materiałów do akumulatorów litowo-jonowych?
Pożary akumulatorów w zużytym sprzęcie elektronicznym - przyczyny i zapobieganie
Czy nowe projekty akumulatorów do pojazdów elektrycznych zmniejszą popyt na metale?
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Pomiary
Certyfikowane urządzenia medyczne zmieniają rynek gadżetów fitness
Produkcja elektroniki
Chiny rozszerzają ograniczenia eksportowe na metale ziem rzadkich
Zasilanie
Infineon i SolarEdge rozwijają platformę transformatorów półprzewodnikowych dla centrów danych AI
PCB
Eurocircuits startuje z konkurencyjną ofertą płytek HDI
Mikrokontrolery i IoT
Ceva i Microchip wspólnie napędzają rozwój sztucznej inteligencji w urządzeniach brzegowych
Produkcja elektroniki
Chińska branża MEMS w silnym trendzie wzrostowym
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
Dacpol - eventowy rozkład jazdy
Informacje z firm
Atrakcyjna oferta outletowa w sklepie internetowym Grupy RENEX
Gospodarka
Unisystem na targach MATELEC 2025 w Madrycie

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów