Koreańscy producenci baterii zaoferują ogniwa o wyższej gęstości energii

Według doniesień medialnych, firmy LG Energy Solutions i Samsung SDI mają wprowadzić na rynek akumulator litowo-jonowy 21700 nowej generacji, o zwiększonej o 10% gęstości energii, co może jeszcze bardziej wzmocnić przewagę Korei Południowej w produkcji akumulatorów do pojazdów elektrycznych (EV).

Posłuchaj
00:00

Standardowe ogniwa cylindryczne mogą przechowywać 17,7-18,5 Wh, a nowe modele będą w stanie gromadzić 19,6-20,7 Wh, co pozwoli instalować w pojazdach elektrycznych mniej baterii, jednocześnie zwiększając dostępną przestrzeń. Z docierających informacji wynika, że nowe cylindryczne baterie mają wysoką zawartość niklu jako materiału katodowego i zastosowano w nich zaawansowaną technologię materiału anodowego na bazie krzemu.

W bieżącym roku koreańskie firmy zmodernizują również swoje obecne flagowe produkty o pojemnościach 4,8-5,0 Ah do wartości 5,3-5,6 Ah, ponieważ globalni producenci samochodów elektrycznych, w tym Tesla, Volvo i Jaguar Land Rover, a także start-upy EV, takie jak Rivian i Lucid Motors, zwiększają wykorzystanie małych baterii cylindrycznych oraz baterii kieszeniowych i prostopadłościennych.

Obecnie rynek baterii cylindrycznych jest opanowany przez trójstronną konkurencję między japońską firmą Panasonic a koreańskimi LGES i Samsung SDI. Jeśli Koreańczycy poprawią gęstość energetyczną swoich produktów, uzyskają przewagę w tym wyścigu. Podczas telekonferencji dotyczącej wyników finansowych za trzeci kwartał 2021 r. firma LGES zadeklarowała, że do 2025 r. zapewni zdolność produkcyjną baterii cylindrycznych na poziomie 120 GWh lub większym.

Oczekuje się, że w ciągu najbliższych kilku lat akumulator 21700 pozostanie produktem głównym, ponieważ duże ogniwa 46800 nie przeszły jeszcze weryfikacji rynkowej pod kątem technologii masowej produkcji i bezpieczeństwa.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Panasonic dostarczył Tesli próbki nowych ogniw 4680
Koreańskie firmy planują agresywną ekspansję na rynku baterii EV
Czy akumulatory Li-Ion rozwijają się zgodnie z prawem Moore'a?
BMW i Ford będą testować ogniwa półprzewodnikowe
Samsung SDI zainwestuje w rozbudowę fabryki ogniw li-ion na Węgrzech
W Balicach powstała fabryka akumulatorów do rowerów elektrycznych
ProLogium i Mercedes-Benz wspólnie opracują baterie solid-state do pojazdów elektrycznych
Chiny dominują w łańcuchu dostaw baterii litowych
W 2022 roku niedobór baterii litowych do samochodów może być dotkliwszy niż niedobór chipów
Pożary akumulatorów w zużytym sprzęcie elektronicznym - przyczyny i zapobieganie
Akumulatory litowo-jonowe stają się produktem strategicznym dla rozwoju gospodarki
Czy nowe projekty akumulatorów do pojazdów elektrycznych zmniejszą popyt na metale?
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Infineon przejmuje biznes motoryzacyjny układów ethernetowych firmy Marvell
Aktualności
Rząd Niemiec zatwierdził dofinansowanie nowej fabryki Infineon w Dreźnie
Produkcja elektroniki
Minifabryki półprzewodników
Mikrokontrolery i IoT
Zarządzanie ryzykiem i regulacjami w IoT – przewodnik od Mouser i NXP
Produkcja elektroniki
Czesi rozwijają potencjał w zakresie półprzewodników
Aktualności
Cyfrowa transformacja w fińskim przemyśle elektronicznym: Panasonic i Kemptron integrują produkcję z magazynem
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
Infineon rozszerza ofertę modułów mocy EasyPACK CoolGaN dla aplikacji wysokonapięciowych
Gospodarka
Nowy moduł Semikron Danfoss z tranzystorami ROHM 2kV SiC MOSFET zwiększa wydajność systemów solarnych SMA
Gospodarka
Microchip prezentuje nowy układ zarządzania zasilaniem – MCP16701
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów