Koreańscy producenci baterii zaoferują ogniwa o wyższej gęstości energii
| Gospodarka ZasilanieWedług doniesień medialnych, firmy LG Energy Solutions i Samsung SDI mają wprowadzić na rynek akumulator litowo-jonowy 21700 nowej generacji, o zwiększonej o 10% gęstości energii, co może jeszcze bardziej wzmocnić przewagę Korei Południowej w produkcji akumulatorów do pojazdów elektrycznych (EV).
Standardowe ogniwa cylindryczne mogą przechowywać 17,7-18,5 Wh, a nowe modele będą w stanie gromadzić 19,6-20,7 Wh, co pozwoli instalować w pojazdach elektrycznych mniej baterii, jednocześnie zwiększając dostępną przestrzeń. Z docierających informacji wynika, że nowe cylindryczne baterie mają wysoką zawartość niklu jako materiału katodowego i zastosowano w nich zaawansowaną technologię materiału anodowego na bazie krzemu.
W bieżącym roku koreańskie firmy zmodernizują również swoje obecne flagowe produkty o pojemnościach 4,8-5,0 Ah do wartości 5,3-5,6 Ah, ponieważ globalni producenci samochodów elektrycznych, w tym Tesla, Volvo i Jaguar Land Rover, a także start-upy EV, takie jak Rivian i Lucid Motors, zwiększają wykorzystanie małych baterii cylindrycznych oraz baterii kieszeniowych i prostopadłościennych.
Obecnie rynek baterii cylindrycznych jest opanowany przez trójstronną konkurencję między japońską firmą Panasonic a koreańskimi LGES i Samsung SDI. Jeśli Koreańczycy poprawią gęstość energetyczną swoich produktów, uzyskają przewagę w tym wyścigu. Podczas telekonferencji dotyczącej wyników finansowych za trzeci kwartał 2021 r. firma LGES zadeklarowała, że do 2025 r. zapewni zdolność produkcyjną baterii cylindrycznych na poziomie 120 GWh lub większym.
Oczekuje się, że w ciągu najbliższych kilku lat akumulator 21700 pozostanie produktem głównym, ponieważ duże ogniwa 46800 nie przeszły jeszcze weryfikacji rynkowej pod kątem technologii masowej produkcji i bezpieczeństwa.
źródło: DigiTimes