Trzej główni producenci akumulatorów do pojazdów elektrycznych w tym kraju - LG Energy Solution, Samsung SDI i SK Innovation - planują w 2022 r. rozszerzenie produkcji. Firmy te przez lata skupiały się na akumulatorach trójskładnikowych, jednak ostatnio rozpoczęły opracowywanie akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP), które są tańsze i bezpieczniejsze niż trójskładnikowe. Inni koreańscy producenci akumulatorów do EV, w tym Enertech International, Kokam i Sebang Global Battery, rozpoczęli w branży konkurencyjne działania, opracowując innowacyjne technologie produkcji akumulatorów oraz zwiększając zdolności produkcyjne w kraju i za granicą.
Chociaż Korea Południowa jest w dużym stopniu uzależniona od Chin, jeśli chodzi o surowce, producenci akumulatorów dywersyfikują źródła dostaw i znajdują sposoby na zabezpieczenie przyszłego zaopatrzenia surowcowego. Lokalni dostawcy materiałów katodowych i anodowych opracowują strategie mające na celu wzmocnienie ich konkurencyjności w globalnym łańcuchu dostaw.
Posco Chemical koncentruje się na zwiększeniu zawartości niklu w materiałach katodowych. EcoPro BM planuje ukończyć pod koniec 2024 roku swoją pierwszą zagraniczną fabrykę materiałów katodowych, a L&F zamierza zwiększyć roczną zdolność produkcyjną w swoich zakładach w Korei Południowej do 200 tys. ton w 2025 roku.
Pod względem recyklingu akumulatorów litowo-jonowych Korea Południowa zajmuje czołową pozycję w branży. Kraj ogłosił czteroletni projekt rozwoju technologii akumulatorów litowo-jonowych i utworzył centra zbiórki zużytych akumulatorów EV. Dużych inwestycji w biznes recyklingu dokonali główni producenci akumulatorów oraz dostawcy materiałów akumulatorowych. Jednak oprócz nich również firmy, takie jak Earthtech, GS E&C i Sungeel HiTech, uruchomiły niedawno nowe zakłady recyklingu i realizują projekty w Korei i innych krajach.
Źródło: DigiTimes