Koreańskie firmy planują agresywną ekspansję na rynku baterii EV

Korea Południowa buduje niezbędną infrastrukturę, by stać się liderem w globalnym łańcuchu dostaw pojazdów elektrycznych (EV), a jej trzej najwięksi producenci akumulatorów do tych pojazdów kontrolują około jednej trzeciej światowego rynku tych komponentów.

Posłuchaj
00:00

Trzej główni producenci akumulatorów do pojazdów elektrycznych w tym kraju - LG Energy Solution, Samsung SDI i SK Innovation - planują w 2022 r. rozszerzenie produkcji. Firmy te przez lata skupiały się na akumulatorach trójskładnikowych, jednak ostatnio rozpoczęły opracowywanie akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP), które są tańsze i bezpieczniejsze niż trójskładnikowe. Inni koreańscy producenci akumulatorów do EV, w tym Enertech International, Kokam i Sebang Global Battery, rozpoczęli w branży konkurencyjne działania, opracowując innowacyjne technologie produkcji akumulatorów oraz zwiększając zdolności produkcyjne w kraju i za granicą.

 
Wytwarzanie baterii do pojazdów elektrycznych w Korei Południowej

Chociaż Korea Południowa jest w dużym stopniu uzależniona od Chin, jeśli chodzi o surowce, producenci akumulatorów dywersyfikują źródła dostaw i znajdują sposoby na zabezpieczenie przyszłego zaopatrzenia surowcowego. Lokalni dostawcy materiałów katodowych i anodowych opracowują strategie mające na celu wzmocnienie ich konkurencyjności w globalnym łańcuchu dostaw.

Posco Chemical koncentruje się na zwiększeniu zawartości niklu w materiałach katodowych. EcoPro BM planuje ukończyć pod koniec 2024 roku swoją pierwszą zagraniczną fabrykę materiałów katodowych, a L&F zamierza zwiększyć roczną zdolność produkcyjną w swoich zakładach w Korei Południowej do 200 tys. ton w 2025 roku.

Pod względem recyklingu akumulatorów litowo-jonowych Korea Południowa zajmuje czołową pozycję w branży. Kraj ogłosił czteroletni projekt rozwoju technologii akumulatorów litowo-jonowych i utworzył centra zbiórki zużytych akumulatorów EV. Dużych inwestycji w biznes recyklingu dokonali główni producenci akumulatorów oraz dostawcy materiałów akumulatorowych. Jednak oprócz nich również firmy, takie jak Earthtech, GS E&C i Sungeel HiTech, uruchomiły niedawno nowe zakłady recyklingu i realizują projekty w Korei i innych krajach.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Korea Południowa z planem relokacji pozyskiwania materiałów do produkcji IC
Koreańscy producenci baterii zaoferują ogniwa o wyższej gęstości energii
Koreańscy dostawcy pamięci z lepszymi wynikami sprzedaży niż oczekiwano
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Pomiary
RFID 2026-2036: prognozy, gracze i możliwości
Zasilanie
SiC i GaN zasilają rewolucję AI: półprzewodniki, które zmieniają oblicze centrów danych
Projektowanie i badania
Odporność danych wchodzi na nowy poziom: Veeam przejmuje Securiti AI
Komunikacja
Samsung i Google przyspieszają rewolucję XR
Mikrokontrolery i IoT
ME Embedded i Congatec - partnerstwo, które przyspieszy rozwój systemów automatyki i IoT
Aktualności
W czwartek w Warszawie startuje Evertiq Expo
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
SiC i GaN zasilają rewolucję AI: półprzewodniki, które zmieniają oblicze centrów danych
Konferencja
Wrocław Bridge Energy & Industry Dialogue "Gospodarka pod napięciem kosztów energii"
Gospodarka
Eneris uruchomił w Siemiatyczach elektrownię PV

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów