Czy możliwa jest nadpodaż materiałów do akumulatorów litowo-jonowych?

Jak twierdzi wiceszef firmy China EV100, Ouyang Minggao, w ciągu najbliższych 2-3 lat podaż materiałów do akumulatorów litowo-jonowych będzie stopniowo nadążać za popytem, a w 2025 r. może dojść do ich nadwyżki. Oczekuje się, że w 2025 r. rosnące wolumeny dostaw akumulatorów sięgną ​3000 GWh.

Posłuchaj
00:00

Ouyang Minggao zwrócił również uwagę, że Chiny mogą osiągnąć swój cel w zakresie emisji dwutlenku węgla wcześniej niż dotąd oczekiwano i uważa, że do 2030 roku sprzedaż samochodów elektrycznych będzie miała szansę stanowić połowę całkowitej sprzedaży pojazdów w Chinach. Jednak przewodniczący Chińskiej Federacji Ekonomii Przemysłowej Li Yi-zhong uważa, że głównym sposobem na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla jest udoskonalanie technologii silników benzynowych. Wskazuje również, że pojazdów ICE nadal nie można w pełni zastąpić wersjami elektrycznymi pod względem osiągów, a do 2030 r. 80% wszystkich zarejestrowanych pojazdów raczej stanowić będą pojazdy ICE.

Zdaniem źródeł z motoryzacyjnego łańcucha dostaw, branża pojazdów elektrycznych wciąż znajduje się w początkowej fazie, a rozbudowa infrastruktury, w tym sieci ładowania i sieci energetycznej, zwiększanie zasięgu pojazdów i postęp w zakresie dojrzałości łańcucha dostaw, to klucz do napędzania rozwoju pojazdów elektrycznych. Chiny rozpoczęły wdrażanie i rozwijanie infrastruktury EV wiele lat temu, a rok 2022 to ostatni rok chińskich dotacji na pojazdy typu new energy. W 2020 r. produkcja energii z paliw kopalnych nadal stanowiła 70% chińskiej energetyki, podczas gdy drugie i trzecie co do wielkości źródła energii, to energetyka wodna i wiatrowa.

Przewodniczący China Changan Automobile, Zhu Hua-rong, przewiduje, że wzrost liczby pojazdów elektrycznych w ciągu trzech do pięciu lat spowoduje w Chinach rynkowe wyparcie 80% marek pojazdów z silnikami spalinowymi (ICE - Internal Combustion Engine). W 2021 r. spośród 85 marek pojazdów ICE w Chinach z rynku wypadło 9, a 34 odnotowało sprzedaż poniżej 1000 sztuk.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Baterie solid state - coraz więcej zastosowań!
Rosnące koszty akumulatorów nie zmniejszają sprzedaży pojazdów elektrycznych
Nowa technologia litowa może pomóc światu stać się zielonym - jeśli zadziała
Chiny dominują w łańcuchu dostaw baterii litowych
Popyt na akumulatory napędza wzrost cen litu
W 2022 roku niedobór baterii litowych do samochodów może być dotkliwszy niż niedobór chipów
Enovix wprowadza w ogniwach całkowicie krzemowe anody
BMW i Ford będą testować ogniwa półprzewodnikowe
Akumulatory litowo-jonowe stają się produktem strategicznym dla rozwoju gospodarki
Francuski Imerys będzie w Wielkiej Brytanii wydobywać lit
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Technologia Siemens na pokładzie jachtu Bluegame – nowy wymiar bezpieczeństwa i efektywności
Zasilanie
Jaki był pierwszy dzień targów ENERGETAB 2025?
Produkcja elektroniki
Renew Center firmy Evernex w rok naprawia ponad 200 tysięcy części
Pomiary
Miniaturowe sensory MEMS TDK wyznaczają nowy standard w analizie rzutu oszczepem
Produkcja elektroniki
X-FAB otwiera nowy cleanroom w malezyjskiej siedzibie
Komunikacja
Farnell wzmacnia ofertę IoT – nowe rozwiązania bezprzewodowe Digi International już w dystrybucji
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
Innowacje technologiczne CSI na Targach TRAKO 2025
Gospodarka
Elektronik zaprasza na wrześniowe targi
Informacje z firm
RENEX EEC na stoisku POLSA podczas targów MSPO 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów