Czy możliwa jest nadpodaż materiałów do akumulatorów litowo-jonowych?

Jak twierdzi wiceszef firmy China EV100, Ouyang Minggao, w ciągu najbliższych 2-3 lat podaż materiałów do akumulatorów litowo-jonowych będzie stopniowo nadążać za popytem, a w 2025 r. może dojść do ich nadwyżki. Oczekuje się, że w 2025 r. rosnące wolumeny dostaw akumulatorów sięgną ​3000 GWh.

Posłuchaj
00:00

Ouyang Minggao zwrócił również uwagę, że Chiny mogą osiągnąć swój cel w zakresie emisji dwutlenku węgla wcześniej niż dotąd oczekiwano i uważa, że do 2030 roku sprzedaż samochodów elektrycznych będzie miała szansę stanowić połowę całkowitej sprzedaży pojazdów w Chinach. Jednak przewodniczący Chińskiej Federacji Ekonomii Przemysłowej Li Yi-zhong uważa, że głównym sposobem na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla jest udoskonalanie technologii silników benzynowych. Wskazuje również, że pojazdów ICE nadal nie można w pełni zastąpić wersjami elektrycznymi pod względem osiągów, a do 2030 r. 80% wszystkich zarejestrowanych pojazdów raczej stanowić będą pojazdy ICE.

Zdaniem źródeł z motoryzacyjnego łańcucha dostaw, branża pojazdów elektrycznych wciąż znajduje się w początkowej fazie, a rozbudowa infrastruktury, w tym sieci ładowania i sieci energetycznej, zwiększanie zasięgu pojazdów i postęp w zakresie dojrzałości łańcucha dostaw, to klucz do napędzania rozwoju pojazdów elektrycznych. Chiny rozpoczęły wdrażanie i rozwijanie infrastruktury EV wiele lat temu, a rok 2022 to ostatni rok chińskich dotacji na pojazdy typu new energy. W 2020 r. produkcja energii z paliw kopalnych nadal stanowiła 70% chińskiej energetyki, podczas gdy drugie i trzecie co do wielkości źródła energii, to energetyka wodna i wiatrowa.

Przewodniczący China Changan Automobile, Zhu Hua-rong, przewiduje, że wzrost liczby pojazdów elektrycznych w ciągu trzech do pięciu lat spowoduje w Chinach rynkowe wyparcie 80% marek pojazdów z silnikami spalinowymi (ICE - Internal Combustion Engine). W 2021 r. spośród 85 marek pojazdów ICE w Chinach z rynku wypadło 9, a 34 odnotowało sprzedaż poniżej 1000 sztuk.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Baterie solid state - coraz więcej zastosowań!
Rosnące koszty akumulatorów nie zmniejszają sprzedaży pojazdów elektrycznych
Nowa technologia litowa może pomóc światu stać się zielonym - jeśli zadziała
Chiny dominują w łańcuchu dostaw baterii litowych
Popyt na akumulatory napędza wzrost cen litu
W 2022 roku niedobór baterii litowych do samochodów może być dotkliwszy niż niedobór chipów
Enovix wprowadza w ogniwach całkowicie krzemowe anody
BMW i Ford będą testować ogniwa półprzewodnikowe
Akumulatory litowo-jonowe stają się produktem strategicznym dla rozwoju gospodarki
Francuski Imerys będzie w Wielkiej Brytanii wydobywać lit
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Microchip rozszerza ofertę rozwiązań kosmicznych o przetwornicę DC/DC SA15-28 i filtr EMI SF100-28
Komponenty
Farnell poszerza ofertę produktów o znaczeniu krytycznym
Projektowanie i badania
USA ograniczają sprzedaż oprogramowania EDA do Chin
Produkcja elektroniki
Wirebonding NIE odchodzi do lamusa
Mikrokontrolery i IoT
Nowa platforma Payara Qube upraszcza wdrażanie aplikacji Java w chmurze
Komponenty
Nordic Semiconductor przejmuje firmę Memfault i wprowadza na rynek pierwszą kompletną platformę typu chip-chmura
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Nordic Semiconductor przejmuje Neuton.AI i awansuje w dziedzinie sztucznej inteligencji brzegowej
Gospodarka
Digitalizacja pola walki postępuje
Gospodarka
Mouser Electronics po raz szósty z nagrodą Amphenol za najlepszą dystrybucję cyfrową komponentów elektronicznych
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów