Czy możliwa jest nadpodaż materiałów do akumulatorów litowo-jonowych?

Jak twierdzi wiceszef firmy China EV100, Ouyang Minggao, w ciągu najbliższych 2-3 lat podaż materiałów do akumulatorów litowo-jonowych będzie stopniowo nadążać za popytem, a w 2025 r. może dojść do ich nadwyżki. Oczekuje się, że w 2025 r. rosnące wolumeny dostaw akumulatorów sięgną ​3000 GWh.

Posłuchaj
00:00

Ouyang Minggao zwrócił również uwagę, że Chiny mogą osiągnąć swój cel w zakresie emisji dwutlenku węgla wcześniej niż dotąd oczekiwano i uważa, że do 2030 roku sprzedaż samochodów elektrycznych będzie miała szansę stanowić połowę całkowitej sprzedaży pojazdów w Chinach. Jednak przewodniczący Chińskiej Federacji Ekonomii Przemysłowej Li Yi-zhong uważa, że głównym sposobem na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla jest udoskonalanie technologii silników benzynowych. Wskazuje również, że pojazdów ICE nadal nie można w pełni zastąpić wersjami elektrycznymi pod względem osiągów, a do 2030 r. 80% wszystkich zarejestrowanych pojazdów raczej stanowić będą pojazdy ICE.

Zdaniem źródeł z motoryzacyjnego łańcucha dostaw, branża pojazdów elektrycznych wciąż znajduje się w początkowej fazie, a rozbudowa infrastruktury, w tym sieci ładowania i sieci energetycznej, zwiększanie zasięgu pojazdów i postęp w zakresie dojrzałości łańcucha dostaw, to klucz do napędzania rozwoju pojazdów elektrycznych. Chiny rozpoczęły wdrażanie i rozwijanie infrastruktury EV wiele lat temu, a rok 2022 to ostatni rok chińskich dotacji na pojazdy typu new energy. W 2020 r. produkcja energii z paliw kopalnych nadal stanowiła 70% chińskiej energetyki, podczas gdy drugie i trzecie co do wielkości źródła energii, to energetyka wodna i wiatrowa.

Przewodniczący China Changan Automobile, Zhu Hua-rong, przewiduje, że wzrost liczby pojazdów elektrycznych w ciągu trzech do pięciu lat spowoduje w Chinach rynkowe wyparcie 80% marek pojazdów z silnikami spalinowymi (ICE - Internal Combustion Engine). W 2021 r. spośród 85 marek pojazdów ICE w Chinach z rynku wypadło 9, a 34 odnotowało sprzedaż poniżej 1000 sztuk.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Baterie solid state - coraz więcej zastosowań!
Rosnące koszty akumulatorów nie zmniejszają sprzedaży pojazdów elektrycznych
Nowa technologia litowa może pomóc światu stać się zielonym - jeśli zadziała
Chiny dominują w łańcuchu dostaw baterii litowych
Popyt na akumulatory napędza wzrost cen litu
W 2022 roku niedobór baterii litowych do samochodów może być dotkliwszy niż niedobór chipów
Enovix wprowadza w ogniwach całkowicie krzemowe anody
BMW i Ford będą testować ogniwa półprzewodnikowe
Akumulatory litowo-jonowe stają się produktem strategicznym dla rozwoju gospodarki
Francuski Imerys będzie w Wielkiej Brytanii wydobywać lit
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Pomiary
Drukowany w 3D czujnik auksetyczny napędza rozwój elektroniki ubieralnej i robotyki
Produkcja elektroniki
Ceny rosną, bo skończyły się zapasy
Produkcja elektroniki
TI znowu podniósł ceny
Produkcja elektroniki
Na etykietach będą punkty za naprawialność
Produkcja elektroniki
Polski zakład tajwańskiej firmy Compal ruszy jeszcze w 2025 roku
Optoelektronika
Branża termowizyjna przekracza wartość 7 mld dolarów, napędzana przez rynek chiński
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Lena Lighting otrzymała certyfikaty ISO 45001:2018 oraz ISO 50001:2018
Gospodarka
Jak radzić sobie z nieplanowanym zapotrzebowaniem? Odpowiada Conrad Electronic
Gospodarka
Szkolenia dla sektora kosmicznego w centrum szkoleniowym Renex EEC

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów