Kanadyjski start-up opracował akumulatory Li-Ion o czterokrotnie dłuższej żywotności

W Azji rośnie liczba lekkich pojazdów elektrycznych. Kanadyjski start-up Zen Energy dostrzegł szansę i opracował akumulatory o poczwórnej żywotności do pojazdów dwu- i trójkołowych. Jako punkt startowy do rozszerzenia swojej działalności w Azji wybrał Indie.

Posłuchaj
00:00

Zen Energy powstał w 2021 r. jako firma zajmująca się rowerami elektrycznymi. Teraz koncentruje się na technologii akumulatorów, na lekkich pojazdach elektrycznych, w tym dwukołowych i trójkołowych oraz łodziach elektrycznych. Współzałożyciel i CEO Ravi Kempaiah poinformował, że firma opracowała ogniwa litowo-jonowe z niklowo-manganowo-kobaltową (NMC) anodą. Próbki wysłano do potencjalnych klientów OEM w lipcu.

Według Raviego Kempaiaha akumulator, który aktualnie oczekuje na patent, charakteryzuje się czterokrotnie dłuższą żywotnością niż produkty konkurencji. Ponadto większość akumulatorów dostępnych na rynku objęta jest gwarancją dwuletnią, a Zen Energy chce przedłużyć ten okres do ośmiu lat. Dłuższą żywotność osiągnięto dzięki samodzielnie zaprojektowanej anodzie, katodzie i elektrolitom.

CEO przekonuje, że firma jest na dobrej drodze do rozpoczęcia produkcji ogniw i akumulatorów w Indiach. Zen Energy planuje uruchamianie zakładów produkcyjnych w tym i w przyszłym roku. Ravi Kempaiah dodał, że współpracuje z kilkoma wiodącymi producentami OEM w Indiach. Indie są gotowe stworzyć największy na świecie rynek pojazdów dwukołowych. Zen Energy planuje zwiększać skalę produkcji w Indiach i rozszerzyć działalność na Tajwan, aby współpracować z producentami pojazdów dwukołowych, takimi jak Gogoro i Kymco. Działa tam wiele firm produkujących ładowarki, falowniki i systemy zarządzania akumulatorami, a także TSMC - największy na świecie półprzewodnikowy producent foundry. Ponadto większość wysokiej klasy rowerów elektrycznych jest produkowana w Taichung. Start-up bada także inne rynki, takie jak Europa, Ameryka Południowa czy Brazylia.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Panasonic w USA otwiera drugą fabrykę ogniw li-ion
Jak żyć w czasach "product obsolescence"?
Czy akumulatory Li-Ion rozwijają się zgodnie z prawem Moore'a?
Do 2027 roku rynek akumulatorów li-ion przekroczy 129 mld dolarów
Światowy rynek akumulatorów litowo-jonowych w ciągu dekady przekroczy 380 mld dolarów
Akumulatory litowo-jonowe - aspekty bezpieczeństwa
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Prezentacje firmowe
Wymiana baterii w hybrydzie po 100 tys. km – ile kosztuje i kiedy spada wydajność?
Technika
Izolowane przetwornice DC/DC wysokiego napięcia

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów