XTPL otworzył w Bostonie centrum demonstracyjno-sprzedażowe

Na jednym z najważniejszych rynków dla nowoczesnych technologii - w Bostonie - XTPL uruchomił pierwsze zagraniczne centrum demonstracyjno-sprzedażowe. Placówka jest zlokalizowana w inkubatorze nowych technologii. W samej metropolii Bostonu znajduje się ponad 40 instytucji wyższej edukacji, w tym najbardziej prestiżowe jak MIT, Harvard, Cambridge czy Northeastern University, który od grudnia 2023 roku dysponuje własnym urządzeniem Delta Printing System (DPS) firmy XTPL.

Posłuchaj
00:00

Placówka w Bostonie jest częścią spółki XTPL Inc., która w 100% należy do XTPL S.A. Jej dyrektorem zarządzającym jest Urs Berger, od stycznia br. prowadzący aktywne działania sprzedażowe w Ameryce Płn. W 2024 roku XTPL dostarczył na rynek Ameryki Północnej już 5 urządzeń DPS - 4 z nich trafiły do odbiorców przemysłowych. To oznacza, że placówka w Bostonie może stać się rentowna jeszcze w 2024 roku. Pierwsze zagraniczne centrum demonstracyjno-sprzedażowe jest częścią Strategii XTPL na lata 2023-2026 nakierowanej na 10-krotny wzrost skali biznesu do 100 mln zł przychodów ze sprzedaży produktów i usług w 2026 roku.

- Centrum demonstracyjno-sprzedażowe silnie osadza XTPL w dużym ekosystemie technologicznym skupionym właśnie wokół Bostonu. W oczach wielu potencjalnych klientów stajemy się obecnie amerykańskim podmiotem co w naszej branży istotnie ułatwia zarówno część związaną z prowadzeniem rozmów biznesowych, jak i kluczową z perspektywy inwestorów fazę formalizacji umów i zawierania transakcji. Zależy nam na postrzeganiu XTPL jako globalnej firmy z Wrocławia, która posiada oddziały w najbardziej istotnych dla technologii addytywnych rynkach i w formule prawnej dostosowanej do lokalnego otoczenia. Na obecnym etapie rozwoju spółki musimy być widziani jako międzynarodowy gracz. Jednocześnie cały czas pozostajemy dumni, że wywodzimy się z Polski - mówi Filip Granek, prezes zarządu XTPL S.A.

XTPL na przestrzeni ostatnich 2 lat zrealizował dla klientów z USA i Kanady łącznie 7 dostaw urządzeń DPS - większość z nich stanowili odbiorcy przemysłowi. Bezpośrednim partnerem spółki jest globalna firma z USA notowana na Nasdaq 100 o rocznych przychodach mieszczących się w zakresie kilku-kilkunastu mld USD, jeden z największych wytwórców maszyn przemysłowych dla producentów zaawansowanej elektroniki w USA i na świecie.

Centrum demonstracyjno-sprzedażowe w Bostonie będzie wyposażone w produkty spółki oraz niezbędne zaplecze laboratoryjne do prowadzenia demonstracji technologii i rozwiązań XTPL. Zespół placówki tworzy Urs Berger - dyrektor zarządzający zatrudniony w styczniu br., który wcześniej przez 16 lat pełnił kluczowe funkcje kierownicze w firmie Optomec z branży technologii addytywnych, a także inżynier aplikacyjny, który kończy obecnie proces wdrażania się w technologię XTPL i od przyszłego roku będzie mógł razem z Ursem Bergerem prowadzić instalacje produktów spółki u klientów na terenie Ameryki Płn. Zespół posiada obywatelstwo amerykańskie, a placówka jest częścią XTPL Inc., operującej zgodnie z amerykańskim prawem. XTPL stara się o możliwość partycypacji w części projektów B+R i grantów w ramach np. Chips Act.

Model biznesowy XTPL opiera się na trzech komplementarnych liniach biznesowych. Stanowią je moduły do wdrożeń przemysłowych na linie produkcyjne globalnych producentów elektroniki, urządzenia prototypujące Delta Printing System oraz High Performance Materials (HPM, nanotusze). W 2025 roku dołączy opracowywana obecnie linia urządzeń DPS+ wypełniających niszę pomiędzy urządzeniami DPS a modułami do wdrożeń przemysłowych.

Obecnie 9 projektów spółki znajduje się na co najmniej drugim etapie procesów nakierowanych na przemysłowe wdrożenia swojej technologii - czyli zakończony jest wstępny kontakt i identyfikacja potrzeb klienta, i rozpoczęta jest ewaluacja technologii oraz prace rozwojowe po stronie XTPL - z czego najbardziej zaawansowane są 4 projekty obejmujące strategiczne dla spółki obszary, tj. półprzewodniki oraz wyświetlacze. Łączny potencjał tych 9 projektów, przy założeniu ich pozytywnej walidacji, szacowany jest na ok. 400 mln zł średniorocznych przychodów. Klientami końcowymi są globalne podmioty odpowiadające za produkcję elektroniki nowej generacji, m.in. wiodący producent maszyn dla przemysłu nowoczesnych wyświetlaczy z Chin, czołowy producent półprzewodników z Tajwanu, jeden z największych na świecie producentów wyświetlaczy FPD (Flat Panel Display) z Korei Południowej oraz notowany na Nasdaq 100 czołowy producent maszyn przemysłowych z USA.

Źródło: XTPL

Powiązane treści
XTPL dostarcza Delta Printing System na Uniwersytet w Cambridge
XTPL osiągnął pięciokrotny wzrost sprzedaży produktów i usług
XTPL nawiązuje współpracę z japońskim dystrybutorem technologii
XTPL wspólnie z koreańskim HB Technology tworzy wyświetlacze nowej generacji
XTPL nawiązał współpracę z firmą Osram
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Rynek półprzewodników RF w fazie szybkiego wzrostu. Czy dla RF rozpoczyna się nowa era?
Produkcja elektroniki
Pierwiastki ziem rzadkich stały się narzędziem wojny handlowej
Komponenty
Farnell zacieśnia partnerstwo z Toshibą
Komponenty
Amtek łączy siły z EMKO CASE – czeskim producentem metalowych obudów dla elektroniki i przemysłu
Produkcja elektroniki
Compal otworzył nowy zakład elektroniki motoryzacyjnej w Czeladzi
Komunikacja
GPS III jest już prawie gotowy - jakie zmiany lecą na orbitę?
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Mouser uruchamia nowe centrum zasobów skoncentrowane na automatyzacji
Gospodarka
Nowy oddział Würth Elektronik w Republice Południowej Afryki
Gospodarka
Portugalia potęgą w zakresie centrów danych?

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów