Barometryczne czujniki ciśnienia do zastosowań w motoryzacji
Infineon Technologies wprowadza do oferty dwa barometryczne czujniki ciśnienia do zastosowań w motoryzacji: KP464 do układu sterowaniem silnikiem i KP466 do funkcji poprawy komfortu foteli.
KP464 mierzy ciśnienie atmosferyczne, które zależy od wysokości i warunków pogodowych. System zarządzania silnikiem wykorzystuje dane z czujnika do obliczenia gęstości powietrza i dostarczenia optymalnej mieszanki paliwowo-powietrznej, zmniejszającej zużycie energii i redukującej emisję zanieczyszczeń.
KP466 to czujnik umożliwiający producentom foteli realizację pneumatycznych systemów regulacji z wieloma dodatkowymi funkcjami. Na przykład, funkcja multi-contour seat umożliwia dostosowanie kształtu fotela do indywidualnych potrzeb. Komory powietrzne, zintegrowane w podparciu lędźwiowym i poduszce, umożliwiają dopasowanie kształtu fotela do ciała. Funkcje masażu dodatkowo zwiększają komfort pasażerów podczas długich podróży, naprzemiennie napełniając i wypuszczając powietrze z komór. Funkcja dynamiki jazdy automatycznie dostosowuje boczne podparcia foteli do aktualnej sytuacji na drodze, zapewniając pasażerom optymalną stabilność, również podczas pokonywania zakrętów.
KP464 i KP466 to czujniki pojemnościowe z kwalifikacją AEC-Q103-002, produkowane w miniaturowych obudowach DFN o wymiarach 5,1 x 4,5 x 1,75 mm z 5 otworami. Różnią się zakresem pomiarowym, wynoszącym odpowiednio 40...115 kPa i 60...165 kPa. Przetwarzają ciśnienie z 10-, 12- lub 14-bitową rozdzielczością i przesyłają dane przez interfejs SPI. Mogą być łączone w konfiguracji daisy chain, co umożliwia współpracę z mikrokontrolerem przy użyciu minimalnej liczby wyprowadzeń.
Poza pomiarem ciśnienia, KP464 i KP466 mierzą również temperaturę otoczenia. Oferują tryb power-down, pozwalający zmniejszyć pobór mocy w stanie nieaktywnym. Ponadto, zostały wyposażone w obwody diagnostyczne, pozwalające na testowanie zarówno wewnętrznych sensorów, jak i ścieżki sygnałowej. Diagnostyka jest przeprowadzana automatycznie podczas włączania zasilania i wybudzania czujnika z trybu power-down, jak również może być uruchamiana poleceniem SPI.