W nowoczesnych samochodowych systemach ADAS rośnie zapotrzebowanie na kamery o coraz większej liczbie pikseli. Jednak zwiększanie ich rozdzielczości zwiększa też ryzyko uszkodzeń, spowodowanych napięciem fotowoltaicznym, generowanym przy naświetleniu w stanie wyłączonym. Choć diody Schottky'ego o małym napięciu przewodzenia (VF) skutecznie ograniczają to ryzyko, równie istotne jest zapewnienie małego prądu wstecznego (IR) w czasie pracy, aby zapobiec przegrzewaniu i awariom termicznym. Połączenie obu tych cech było dotąd dużym wyzwaniem.
Firma Rohm opracowała nową diodę Schottky’ego, eliminującą tradycyjne ograniczenia, wynikające z kompromisu między napięciem przewodzenia i prądem wstecznym. Model RBE01VYM6AFH pracuje z napięciem przewodzenia poniżej 200 mV @ 7,5 mA w temperaturze otoczenia -40°C oraz zapewnia prąd wsteczny mniejszy od 20 mA przy napięciu 3 V w temperaturze +125°C. Takie parametry zapewniają skuteczną ochronę przed uszkodzeniami wywołanymi dużym napięciem fotowoltaicznym w stanie wyłączonym oraz znacząco zmniejszają ryzyko przegrzania.
Dioda RBE01VYM6AFH jest zamykana w obudowie SOD-323HE o powierzchni zaledwie 2,5 x 1,4 mm i grubości 0,6 mm, co pozwala na efektywne wykorzystanie miejsca na płytce drukowanej w urządzeniach o dużej gęstości upakowania podzespołów. Uzyskała kwalifikację AEC-Q101, potwierdzającą jej odporność na ciężkie warunki pracy w elektronice samochodowej. Poza motoryzacją, może też znaleźć zastosowanie w domofonach, kamerach bezpieczeństwa i domowych aplikacjach IoT.
Ważniejsze parametry:
Więcej na: www.rohm.com