Polscy producenci i dystrybutorzy elementów indukcyjnych i materiałów magnetycznych

Elementy indukcyjne i materiały magnetyczne szybko zyskują na popularności, a asortyment produktów dostępnych na rynku nigdy jeszcze nie był tak szeroki. Równolegle rośnie liczba firm sprzedających podzespoły indukcyjne, jak też producentów tych komponentów. Polski rynek tych podzespołów jest jednym z niewielu sektorów przemysłu elektronicznego, w którym oprócz dystrybutorów mamy znaczący potencjał produkcyjny i konkurencyjną dla importu ofertę krajową.

Polscy producenci korzystają z niższych kosztów pracy, dość dużej liczby odbiorców, na przykład ze strony producentów sprzętu oświetleniowego, zasilaczy i urządzeń automatyki, filtrów przeciwzakłóceniowych, układów radiowej transmisji danych i systemów alarmowych. Tworzy to całkiem spory rynek zbytu, który dodatkowo można wspomagać eksportem. Miejsca starcza nawet dla kilkudziesięciu firm dystrybucyjnych, które z jednej strony zaopatrują wytwórców w potrzebne do produkcji rdzenie i karkasy, a z drugiej strony samodzielnie sprzedają odbiorcom elementy gotowe.

Posłuchaj
00:00
Zobacz więcej w kategorii: Raporty
Komponenty
Komponenty indukcyjne
Produkcja elektroniki
Narzędzia ręczne i wyposażenie warsztatowe
PCB
Obwody drukowane
Produkcja elektroniki
Sprzęt i usługi do produkcji małoseryjnej/prototypowej
Elektromechanika
Złącza przemysłowe i energoelektroniczne
Komponenty
Obudowy i szafy dla elektroniki i przemysłu
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów