wersja mobilna
Online: 1189 Poniedziałek, 2017.11.20

Biznes

Technologia 2,4 GHz zdobędzie rynek bezprzewodowych klawiatur i myszy

czwartek, 25 stycznia 2007 11:49

Wśród bezprzewodowych urządzenia do wprowadzania danych (ang. HID - Human Interface Device) - do których należą bezprzewodowe myszki, klawiatury oraz piloty zdalnego sterowania - od zawsze dominowały te operujące w paśmie 27MHz, ale 2008 rok może być przełomowym dla tego segmentu rynku. Według analityków z ABI Research dostawy sprzętu operującego na częstotliwości 2,4GHz przegonią liderów dzięki hurtowym zmianom produktów oferowanych przez głównych producentów.

Ci spodziewają się, że jeszcze przed rokiem 2011 ilość produktów operujących w paśmie 2,4GHz będzie trzykrotnie większa, niż tych z 27MHz.

I pomimo, że niektóre urządzenia HID będą wykorzystywać inne technologie komunikacji bezprzewodowej, na przykład Bluetooth, dyrektor ABI Research Stuart Carlaw uważa, że Bluetooth nadal nie jest wystarczająco ekonomiczny, aby spenetrować inne terytoria poza obecnymi, związanymi z telefonami komórkowymi oraz peryferiami do laptopów.

„Zmniejszająca się różnica cen pomiędzy układami scalonymi 2,4GHz a 27MHz, a większy zasięg oferowany przez produkty 2,4GHz sprawia, że te ostatnie wydają się być lepszym rozwiązaniem dla rosnących potrzeb rynku komputerów typu media center”, twierdzi Carlaw.

Analitycy przewidują, że wartość rynku bezprzewodowych urządzeń HID wzrośnie z 100 milionów jednostek w roku 2005 do ponad 168 milionów w roku 2012 osiągając przyrost 8 procent rocznie, z czego znacząca część przypadnie firmom takim, jak Nordic Semiconductor i TI, które zyskają dzięki przejściu na technologię 2,4GHz.

W międzyczasie trudno jednoznacznie określić, jaki udział w rynku osiągnie Wibree, nowa technologia bezprzewodowa przeznaczona dla rozwiązań LAN.

„Wibree jest interesującym rozwiązaniem, które ma znaczący potencjał, ale jest zupełnie nowe, przez co trudno jednoznacznie określić, czy uda mu się zaznaczyć swoją obecność na rynku urządzeń HID.”, podsumowuje Carlaw.

Źródło: EDN

 

World News 24h

poniedziałek, 20 listopada 2017 12:04

Toyota Motor Corp. will introduce electric vehicles in China and India from 2020 as it accelerates a push into battery-powered autos amid rapidly tightening environmental regulations. Japan’s biggest automaker will design its own EV for the Chinese market, and is also considering selling EVs developed by its local partners under its marque, the company’s head of China operations, Hiroji Onishi, said at a briefing at the Guangzhou auto show on Friday. Toyota signed an agreement with Suzuki Motor Corp. the same day for it to receive EVs from its smaller peer for the Indian market, according to a press release. Suzuki doesn’t currently sell an EV. Selling electric vehicles will mark the return of Toyota into the battery-powered market after halting production of the RAV4 EV in 2014.

więcej na: www.bloomberg.com