USA nakładają niskie cła na panele słoneczne z Chin

Departament Handlu Stanów Zjednoczonych zaproponował nałożenie ceł ochronnych w wysokości od 2,9 do 4,73% na krystaliczne panele fotowoltaiczne z Chin. Propozycja ceł nie jest mocno restrykcyjna i prawdopodobnie nie będzie miała większego wpływu na sytuację na rynku w USA, ale raczej nie spotka się z reakcją ze strony chińskich władz.

Posłuchaj
00:00

Obserwatorzy rynku spodziewali się nałożenia ceł rzędu 20%. Propozycja ceł jest odpowiedzią na skargę złożoną przez siedmiu zachodnich producentów paneli, na czele z niemieckim Solarworld mającym fabryki w Kalifornii i Oregonie.

Firmy zarzucały producentom z Chin sprzedaż paneli słonecznych poniżej kosztów produkcji oraz korzystanie z chińskich dotacji państwowych, co narusza postanowienia Światowej Organizacji Handlu.

Marcin Tronowicz

Powiązane treści
Chiny i Stany Zjednoczone podpisały wstępną umowę o zniesieniu ceł na półprzewodniki
Samolot zasilany energią słoneczną zakończył swój pierwszy międzykontynentalny lot
Spory celne między USA i Chinami to kłopot dla sektora elektroniki
Nowe amerykańskie cła na import z Chin ponownie uderzą w przemysł półprzewodnikowy
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Optoelektronika
VIGO Photonics i PCO zawarli strategiczne partnerstwo dla wzmocnienia potencjału polskiej obronności
Komunikacja
Znaczenie 5G rośnie, ale LTE pozostaje silne
Pomiary
Keysight prezentuje nowe rozwiązanie do testowania bezpieczeństwa systemów wbudowanych – premiera testbencha nowej generacji
Mikrokontrolery i IoT
Chiny stawiają na RISC-V
Zasilanie
Microchip prezentuje nowy układ zarządzania zasilaniem – MCP16701
Komponenty
Navitas Semiconductor ogłasza strategiczne partnerstwo z GigaDevice
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Kwiecień 2025
Targi zagraniczne
Międzynarodowa wystawa i warsztaty na temat kompatybilności elektromagnetycznej EMV 2025
Statyczne
Logowanie
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów