wersja mobilna
Online: 382 Wtorek, 2018.06.19

Biznes

Oddalono wniosek firmy Apple o zablokowanie sprzedaży smartfonów Samsunga w USA

poniedziałek, 24 grudnia 2012 11:13

W amerykańskim sądzie Apple przegrał z Samsungiem. Koreański producent będzie mógł nadal sprzedawać swoje produkty w Stanach Zjednoczonych. Samsung i Apple pozostają w sporach patentowych, w co najmniej 10 krajach już od około 18 miesięcy. Apple pozwał Samsunga twierdząc, że koreańska firma skopiowała technologię iPhone'a i iPada.

Wcześniej w 2012 r. amerykański sąd uznał, że w smartfonach Samsunga zastosowano skopiowane rozwiązania opracowane przez producenta iPhone'a. Firmie Apple przyznano w sierpniu 1,05 mld dolarów odszkodowania. Kontynuując walkę, spółka złożyła następnie wniosek mający na celu zablokowanie sprzedaży smartfonów Samsunga w USA. Miało to dotyczyć większości starszych modeli, jednak z możliwością rozszerzenia zakazu sprzedaży na produkty z serii Galaxy.

W uzasadnieniu najnowszego orzeczenia o oddaleniu zakazu sprzedaży koreańskich smartfonów sąd stwierdził, że Apple nie przedstawił wystarczających dowodów, świadczących o tym, że opatentowane przez niego rozwiązania zwiększają popyt na iPhone'a. Zdaniem sądu tylko niewielka część zastosowanych przez koreańczyków rozwiązań ma związek z prawami patentowymi firmy Apple.

Jak informuje Reuters, po ostatnim werdykcie sądowym Samsung zamierza wycofać pozwy sądowe przeciwko Apple, dotyczące wstrzymywania sprzedaży amerykańskich produktów w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech i Holandii. W styczniu 2012 r. Komisja Europejska wszczęła śledztwo mające rozstrzygnąć czy Samsung Electronics zakłóca konkurencję na europejskim rynku mobilnych urządzeń i łamie wspólnotowe prawo ochrony konkurencji.

źródło: Reuters, ekonomia24.pl

 

World News 24h

poniedziałek, 18 czerwca 2018 20:00

Google will invest $550 million in Chinese e-commerce powerhouse JD.com, part of the U.S. internet giant’s efforts to expand its presence in fast-growing Asian markets and battle rivals including Amazon.com. The two companies described the investment as one piece of a broader partnership that will include the promotion of JD.com products on Google’s shopping service. This could help JD.com expand beyond its base in China and Southeast Asia and establish a meaningful presence in U.S. and European markets. Company officials said the agreement initially would not involve any major new Google initiatives in China, where the company’s main services are blocked over its refusal to censor search results in line with local laws.

więcej na: www.reuters.com