Lenovo konsekwentnie zwiększa sprzedaż i zyski

W zakończonym w marcu roku obrachunkowym chiński producent osiągnął 29% wzrost zysku i umocnił się na pozycji globalnego lidera produkcji komputerów osobistych. W tym samym okresie branża komputerowa odnotowała spadek o 8%. Firma Lenovo, sprzedając 55 mln pecetów, zwiększyła swój udział w rynku do 17,7% a jej zarobek wyniósł 817 mln dolarów. Oprócz komputerów, Lenovo sprzedało w ostatnim roku 50 mln smartfonów i ponad 9 mln tabletów.

Posłuchaj
00:00

Na koniec marca roczne przychody firmy wyniosły 38,7 mld dolarów, co oznacza wzrost o 14%. Z kolei w pierwszym kwartale bieżącego roku Chińczycy zarobili już 158,3 mln dolarów w porównaniu do 129,9 mln w tym samym okresie roku 2013 - analitycy oczekiwali wyniku na poziomie przekraczającym 163 mld dolarów. Przychody Lenovo wyniosły 9,4 mld dolarów, wobec 7,83 mld w tym samym okresie roku ubiegłego.

źródło: Parkiet

Powiązane treści
Lenovo przejęło biznes serwerów x86 IBM
Lenovo kupuje serwerowy oddział IBM
Google obejmie udział w Lenovo o wartości 750 mln dolarów
Lenovo o 30% podnosi kwartalny zysk dzięki smartfonom
Motorola przechodzi w ręce Lenovo
Lenovo przejmie serwerowy biznes IBM
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Infineon rozszerza ofertę modułów mocy EasyPACK CoolGaN dla aplikacji wysokonapięciowych
Aktualności
Już za tydzień Warsaw Industry Automatica 2025
Aktualności
Nowa wizja transformacji cyfrowej – COCUS i Panasonic
Produkcja elektroniki
Popyt na sprzęt do produkcji wyznacznikiem stanu branży
Zasilanie
Nowy moduł Semikron Danfoss z tranzystorami ROHM 2kV SiC MOSFET zwiększa wydajność systemów solarnych SMA
Projektowanie i badania
IQM zainstaluje pierwszy w Polsce komputer kwantowy
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Kwiecień 2025
Targi zagraniczne
Międzynarodowa wystawa i warsztaty na temat kompatybilności elektromagnetycznej EMV 2025
Statyczne
Logowanie
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów