Lenovo konsekwentnie zwiększa sprzedaż i zyski

W zakończonym w marcu roku obrachunkowym chiński producent osiągnął 29% wzrost zysku i umocnił się na pozycji globalnego lidera produkcji komputerów osobistych. W tym samym okresie branża komputerowa odnotowała spadek o 8%. Firma Lenovo, sprzedając 55 mln pecetów, zwiększyła swój udział w rynku do 17,7% a jej zarobek wyniósł 817 mln dolarów. Oprócz komputerów, Lenovo sprzedało w ostatnim roku 50 mln smartfonów i ponad 9 mln tabletów.

Posłuchaj
00:00

Na koniec marca roczne przychody firmy wyniosły 38,7 mld dolarów, co oznacza wzrost o 14%. Z kolei w pierwszym kwartale bieżącego roku Chińczycy zarobili już 158,3 mln dolarów w porównaniu do 129,9 mln w tym samym okresie roku 2013 - analitycy oczekiwali wyniku na poziomie przekraczającym 163 mld dolarów. Przychody Lenovo wyniosły 9,4 mld dolarów, wobec 7,83 mld w tym samym okresie roku ubiegłego.

źródło: Parkiet

Powiązane treści
Lenovo przejęło biznes serwerów x86 IBM
Lenovo kupuje serwerowy oddział IBM
Google obejmie udział w Lenovo o wartości 750 mln dolarów
Lenovo o 30% podnosi kwartalny zysk dzięki smartfonom
Motorola przechodzi w ręce Lenovo
Lenovo przejmie serwerowy biznes IBM
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Contrans współpracuje z EPT
Optoelektronika
Odwiedź targi Laser World of Photonics 2025 w Monachium!
Projektowanie i badania
Plessey wdraża system MES od Critical Manufacturing w celu wsparcia eksperymentalnych procesów produkcji microLED
Produkcja elektroniki
Rynek półprzewodników rośnie, ale nie w Europie
Komunikacja
Silicon Labs prezentuje BG29: przyszłość Bluetooth LE w miniaturowych urządzeniach
Komunikacja
Usługi cellular-to-satellite już za moment
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Międzynarodowa wystawa i warsztaty na temat kompatybilności elektromagnetycznej EMV 2025
Statyczne
Logowanie
Targi krajowe
Warsaw Industry Week 2025 - 9. edycja
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów