Lenovo konsekwentnie zwiększa sprzedaż i zyski

W zakończonym w marcu roku obrachunkowym chiński producent osiągnął 29% wzrost zysku i umocnił się na pozycji globalnego lidera produkcji komputerów osobistych. W tym samym okresie branża komputerowa odnotowała spadek o 8%. Firma Lenovo, sprzedając 55 mln pecetów, zwiększyła swój udział w rynku do 17,7% a jej zarobek wyniósł 817 mln dolarów. Oprócz komputerów, Lenovo sprzedało w ostatnim roku 50 mln smartfonów i ponad 9 mln tabletów.

Posłuchaj
00:00

Na koniec marca roczne przychody firmy wyniosły 38,7 mld dolarów, co oznacza wzrost o 14%. Z kolei w pierwszym kwartale bieżącego roku Chińczycy zarobili już 158,3 mln dolarów w porównaniu do 129,9 mln w tym samym okresie roku 2013 - analitycy oczekiwali wyniku na poziomie przekraczającym 163 mld dolarów. Przychody Lenovo wyniosły 9,4 mld dolarów, wobec 7,83 mld w tym samym okresie roku ubiegłego.

źródło: Parkiet

Powiązane treści
Lenovo przejęło biznes serwerów x86 IBM
Lenovo kupuje serwerowy oddział IBM
Google obejmie udział w Lenovo o wartości 750 mln dolarów
Lenovo o 30% podnosi kwartalny zysk dzięki smartfonom
Motorola przechodzi w ręce Lenovo
Lenovo przejmie serwerowy biznes IBM
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Dystrybucja komponentów w Europie w trzecim kwartale 2025 r. - jest lepiej!
Projektowanie i badania
Czym jest vibe coding?
Produkcja elektroniki
Wojskowy sektor sprzętu do walki elektronicznej przyspiesza
Pomiary
3D HandySCAN EVO - rewolucja w skanowaniu 3D!
Produkcja elektroniki
Łotwa, Litwa i Estonia będą razem rozwijać półprzewodniki
Projektowanie i badania
Infineon otwiera w Austrii laboratorium aplikacji UWB
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów