wersja mobilna
Online: 348 Poniedziałek, 2017.11.20

Biznes

Philips rezygnuje z działu oświetleniowego

poniedziałek, 29 września 2014 07:54

Holenderski koncern pozbędzie się działu oświetleniowego. Przed rokiem z działalności w tym samym sektorze zrezygnował Siemens. Oddział oświetleniowy Philipsa stanie się samodzielną spółką. Pozostałe działy, czyli elektronika użytkowa i urządzenia medyczne, poddane zostaną konsolidacji i będą występować pod marką Philips w strukturze wartej 15 mld euro. Zmiany te mają w 2015 r. dać efekt w postaci 100 mln, a w roku 2016 - 200 mln euro oszczędności.

Obroty wydzielanego biznesu oświetleniowego sięgają 7 mld euro. Będzie on funkcjonował pod marką Philips, ale przez to, że stanie się odrębną firmą będzie możliwe ewentualne sprzedawanie jej udziałów.

Holenderski koncern - pionier w produkcji żarówek - w ciągu ostatnich dwóch lat przeszedł gruntowną reorganizację. Sprzedał część działów produkcyjnych odpowiadających za elektronikę telewizyjną, które nie były w stanie konkurować z firmami azjatyckimi. Ponadto producent gitar Gibson odkupił od Philipsa spółkę Woox Innovations produkującą sprzęt audio i multimedia, nabywając przy tym licencję pozwalającą na wykorzystywanie marki Philips.

źródło: ekonomia.rp.pl

 

World News 24h

niedziela, 19 listopada 2017 20:08

IPC provider Ennoconn plans to set up an operational and development center in Suzhou, eastern China in 2018 in order to grasp business opportunities arising from the China government's Made in China 2025 initiation, according to company sources. Details for the establiment of the center, which will include setting up strategic alliances with local concerns, will be finalized in the first half of 2018, said the sources. Meanwhile, the company reported net profits of NT$312 million for the third quarter of 2017, up 10.16% on quarter and 18.93% on year. EPS for the quarter stood at NT$4.12 compared to NT$3.75 a quarter earlier and NT$2.62 a year earlier. Third-quarter revenues came to NT$11.889 billion with a gross margin of 30.06%.

więcej na: www.digitimes.com