wersja mobilna
Online: 522 Wtorek, 2018.06.19

Biznes

Technologia Imagination i Nvidii zazębia się w obszarze klastrów CPU/GPU

czwartek, 27 listopada 2014 07:50

Imagination Technologies stawia na rozwój technologii łączącej wielordzeniowe procesory MIPS z całą plejadą procesorów graficznych PowerVR. Ma to umożliwić klientom zaopatrującym się u Imagination w bloki IP budowanie układów konkurencyjnych wobec wydajnych procesorów Nvidii projektowanych w architekturach CUDA, Kepler i Maxwell. Wraz z najnowszymi rdzeniami Imagination rozwija zaawansowaną technologię komunikacji między komponentami wewnątrz SoC, łączącą liczne rdzenie GPU z MIPS.

Nowy procesor aplikacyjny MIPS Warrior i6400 jest zaprojektowany jako pojedynczy rdzeń, może pracować w klastrach sześciu rdzeni, ale także klastrach nawet setek rdzeni. Układy graficzne PowerVR firmy, m.in. serie SGX, Rouge i nowsze są integrowane z takimi SOC jak A8 Apple’a, OMAP 3 i 4 TI czy Exynos Samsunga. Z kolei wprowadzony niedawno przez Nvidię SoC Kepler K1 składa się z 192 rdzeni graficznych i czterech Corteksów-A15 ARM.

Obie firmy integrują więc liczne rdzenie graficzne z procesorami aplikacyjnymi. Podstawowa różnica pomiędzy Imagination a Nvidią polega na tym, że brytyjska firma to dostawca bloków IP gotowy do współpracy z każdym, kto chce rozwijać np. klastry CPU/GPU. Nvidia z kolei dostarcza na rynek wysokiej klasy półprzewodniki, ale w postaci już wytworzonych produktów finalnych.

Przedstawiciele Imagination zapewniają, że chętnie nawiążą współpracę z Nvidią pomagając jej optymalizować produkty. Imagination zamierza skupić się na tworzeniu wielordzeniowych klastrów z GPU o dużej mocy obliczeniowej, zapewniając spójne współdziałanie rdzeni graficznych z CPU.

 

World News 24h

poniedziałek, 18 czerwca 2018 20:00

Google will invest $550 million in Chinese e-commerce powerhouse JD.com, part of the U.S. internet giant’s efforts to expand its presence in fast-growing Asian markets and battle rivals including Amazon.com. The two companies described the investment as one piece of a broader partnership that will include the promotion of JD.com products on Google’s shopping service. This could help JD.com expand beyond its base in China and Southeast Asia and establish a meaningful presence in U.S. and European markets. Company officials said the agreement initially would not involve any major new Google initiatives in China, where the company’s main services are blocked over its refusal to censor search results in line with local laws.

więcej na: www.reuters.com