Realizowana przez samolot podróż dookoła świata podzielona jest na kilkanaście etapów. Do tej pory Solar Impulse pokonał już połowę swojej trasy. Podczas ostatniego lotu nad Pacyfikiem z japońskiego miasta Nagoya na Hawaje awarii uległy zestawy baterii litowo-jonowych. W wyniku temperatur sięgających 40-50°C baterie przegrzały się, gdyż system chłodzący okazał się niewystarczająco wydajny. Lecąc blisko 120 godzin samolot pokonał wówczas ponad 7,2 tys. km. Z powodu awarii konieczna była wielomiesięczna przerwa w podróży, podczas której zainstalowano nowe baterie i przeprowadzono próbne loty.
W konstrukcji samolotu Solar Impulse 2 wykorzystano ponad 17 tys. ogniw fotowoltaicznych. W trakcie misji samolot ma lecieć na średniej wysokości 5,8 tys. metrów z prędkością około 50-100 km/h. W nocy zasila go energia magazynowana w bateriach litowo-jonowych.
Pierwszy etap, czyli przelot z Abu Dhabi do Muscatu w Omanie, odbył się w marcu 2015 r. Lot na Hawaje był ósmym etapem podróży. Etapem ostatnim będzie przelot z Hiszpanii do Abu Dhabi. Solar Impulse 2 jest pilotowany przez Szwajcarów Andre Borshberga i Bertranda Piccarda.
źródło: gramwzielone.pl