Zasilany energią słoneczną Solar Impulse będzie kontynuował lot dookoła świata

Celem misji zasilanego wyłącznie energią słoneczną samolotu Solar Impulse 2 jest okrążenie globu. W lipcu zeszłego roku w wyniku awarii zestawu baterii litowo-jonowych loty zostały przerwane. Teraz etapowa podróż dookoła świata będzie kontynuowana - pierwsza próba ponownego startu Solar Impulse 2 z Hawajów w kierunku Stanów Zjednoczonych przewidziana jest na 15 kwietnia.

Posłuchaj
00:00

Realizowana przez samolot podróż dookoła świata podzielona jest na kilkanaście etapów. Do tej pory Solar Impulse pokonał już połowę swojej trasy. Podczas ostatniego lotu nad Pacyfikiem z japońskiego miasta Nagoya na Hawaje awarii uległy zestawy baterii litowo-jonowych. W wyniku temperatur sięgających 40-50°C baterie przegrzały się, gdyż system chłodzący okazał się niewystarczająco wydajny.  Lecąc blisko 120 godzin samolot pokonał wówczas ponad 7,2 tys. km. Z powodu awarii konieczna była wielomiesięczna przerwa w podróży, podczas której zainstalowano nowe baterie i przeprowadzono próbne loty.

W konstrukcji samolotu Solar Impulse 2 wykorzystano ponad 17 tys. ogniw fotowoltaicznych. W trakcie misji samolot ma lecieć na średniej wysokości 5,8 tys. metrów z prędkością około 50-100 km/h. W nocy zasila go energia magazynowana w bateriach litowo-jonowych.

Pierwszy etap, czyli przelot z Abu Dhabi do Muscatu w Omanie, odbył się w marcu 2015 r. Lot na Hawaje był ósmym etapem podróży. Etapem ostatnim będzie przelot z Hiszpanii do Abu Dhabi. Solar Impulse 2 jest pilotowany przez Szwajcarów Andre Borshberga i Bertranda Piccarda.

źródło: gramwzielone.pl

Powiązane treści
Za miesiąc studenci AGH wystartują w zawodach łodzi solarnych Monaco Solar & Electric Boat Challenge
Kupując zasilacz, zwróć uwagę na szczegóły
Solar Impulse 2 przeleciał nad Pacyfikiem
Samolot zasilany energią słoneczną zakończył swój pierwszy międzykontynentalny lot
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Optoelektronika
MIT rozwija przełomowe ultracienkie materiały do technologii noktowizyjnych
Aktualności
STMicroelectronics rozpoczyna restrukturyzację
Aktualności
Advantech wprowadzi na rynek systemy brzegowe AI następnej generacji
PCB
Siemens przejmuje DownStream Technologies
Komponenty
Navitas wprowadza pierwsze na świecie tranzystory SiC MOSFET z kwalifikacją AEC-Plus dla motoryzacji i przemysłu
Zasilanie
Infineon rozszerza ofertę modułów mocy EasyPACK CoolGaN dla aplikacji wysokonapięciowych
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Kwiecień 2025
Targi zagraniczne
Międzynarodowa wystawa i warsztaty na temat kompatybilności elektromagnetycznej EMV 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów