Sprzedaż półprzewodników nadal hamowana przez malejący popyt

Organizacja Semiconductor Industry Association (SIA) reprezentująca wiodących amerykańskich przedsiębiorców z branży projektowania, badań i produkcji półprzewodników ogłosiła, że globalna sprzedaż tych elementów osiągnęła w drugim kwartale 2016 r. wartość 79,1 mld dolarów. Oznacza to wzrost o 1% w stosunku do kwartału poprzedniego, ale jednocześnie spadek o 5,8% w porównaniu do drugiego kwartału roku 2015. Jak twierdzi prezes i CEO stowarzyszenia SIA John Neuffer, nadal mamy do czynienia z istotnym oddziaływaniem na branżę globalnej niepewności ekonomicznej oraz z malejącym popytem.

Posłuchaj
00:00

Czerwcowa sprzedaż półprzewodników na świecie osiągnęła 26,4 mld dolarów, czyli miała wartość o 1,1% większą w porównaniu do maja, ale była mniejsza o 5,8% w stosunku do 28 mld dolarów z czerwca 2015 roku.

W ujęciu regionalnym, w porównaniu do czerwca 2015 sprzedaż wzrosła jedynie w Chinach o 1,7%, natomiast spadła w regionie Azji i Pacyfiku o 11%, w obu Amerykach o 10,8% oraz w Europie - o 5,5% i w Japonii - o 1,3%. W porównaniu do ubiegłego miesiąca sprzedaż wzrosła nieznacznie w obu Amerykach - 3%, Chinach - 2,2% i w Europie - 1,7%, ale była nieco mniejsza w Japonii - o 1% oraz w regionie Azji i Pacyfiku - spadek o 0,6%.

Wszystkie prezentowane dane sprzedażowe sporządzane przez World Semiconductor Trade Statistics reprezentują ruchomą średnią trzymiesięczną.

źródło: SIA

Powiązane treści
Rośnie sprzedaż półprzewodników - branżowe prognozy korygowane w górę
Siedmiu dostawców półprzewodników wypracowało dwucyfrowe wzrosty obrotów
Europa Środkowo-Wschodnia, Włochy i Niemcy w czołówce krajów o najwyższym wzroście sprzedaży półprzewodników
Ameryka Północna to istotna część przemysłu półprzewodnikowego
Rynek półprzewodników skurczył się do 334 mld dolarów
Ruszył europejski projekt rozwoju autonomicznych fabryk półprzewodników - SemI40
Branża półprzewodników w Japonii przechodzi trudności
Prezes Tsinghuy chce zebrać 30 mld dolarów, aby stworzyć nowego giganta półprzewodnikowego
Energy harvesting - kolejny miliardowy rynek dla półprzewodników
W 2015 r. sprzedaż urządzeń do produkcji półprzewodników osiągnęła 36,5 mld dolarów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
SEMI Europe publikuje zalecenia dotyczące rewizji REACH
Mikrokontrolery i IoT
Astute Group globalnym dystrybutorem układów pamięci i mikrokontrolerów Puya Semiconductor
Produkcja elektroniki
Rynek półprzewodników RF w fazie szybkiego wzrostu. Czy dla RF rozpoczyna się nowa era?
Produkcja elektroniki
Pierwiastki ziem rzadkich stały się narzędziem wojny handlowej
Komponenty
Farnell zacieśnia partnerstwo z Toshibą
Komponenty
Amtek łączy siły z EMKO CASE – czeskim producentem metalowych obudów dla elektroniki i przemysłu
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów