Choć Samsung Display nadal zachowuje swoją dominującą pozycję, sprzedając kwartalnie 99,7 mln wyświetlaczy, trzech chińskich producentów paneli - EverDisplay Optronics (EDO), Tianma Micro-electronics i Govisionox Optoelectronics - dostarczyło 1,4 mln sztuk w trzecim kwartale, co oznacza gwałtowny wzrost w porównaniu do 590 tys. jednostek sprzedanych w kwartale poprzednim.
- Silny popyt ze strony chińskich producentów smartfonów, zwłaszcza OPPO i Vivo, bardzo pomógł zwiększyć ogólne zapotrzebowanie na panele AMOLED. Chińscy producenci smartfonów, tacy jak Meizu, Gionee, Lenovo, Huawei czy Xiaomi, planują montowanie wyświetlaczy AMOLED w swoich urządzeniach - mówił Terry Yu, analityk IHS Markit. - Chińscy producenci paneli są jeszcze zbyt mali, by zagrozić dominującej pozycji Samsunga, ale odgrywają ważną rolę jako drugie lub trzecie źródło dla głównych producentów smartfonów w Chinach - dodał Terry Yu.
źródło: IHS Markit