Przychody ze sprzedaży elastycznych paneli AMOLED przekroczą w trzecim kwartale przychody generowane przez wyświetlacze sztywne

| Gospodarka

Według danych firmy IHS Markit popyt na elastyczne panele AMOLED szybko wzrasta i w trzecim kwartale 2017 roku przychody z ich sprzedaży osiągną 3,2 mld dolarów - więcej niż wynik jaki wygenerują sztywne wyświetlacze AMOLED, czyli wg prognozy 3 mld dolarów. W przypadku marek smartfonów, które planują stosować elastyczne wyświetlacze AMOLED w swoich high-endowych produktach, przychody ze sprzedaży paneli tego typu powinny wzrosnąć o ponad 150% w porównaniu z rokiem 2016. Z drugiej strony przewiduje się, że sztywne panele AMOLED, obecnie stosowane głównie w urządzeniach średniej klasy, odnotują 2% spadek przychodów.

Przychody ze sprzedaży elastycznych paneli AMOLED przekroczą w trzecim kwartale przychody generowane przez wyświetlacze sztywne

- Producenci smartfonów uważają, że ​​użycie elastycznych paneli AMOLED w ich najnowszych produktach klasy high-end odróżni je od konkurentów wciąż używających sztywnych wyświetlaczy AMOLED lub wyświetlaczy ciekłokrystalicznych. Firmy Samsung Electronics i LG Electronics udostępniły niektóre z flagowych smartfonów z elastycznymi wyświetlaczami AMOLED już w 2013 roku, ale dotąd nie stały się one głównymi produktami z uwagi na ograniczone możliwości dostaw - mówił Jerry Kang, analityk w IHS Markit.

IHS twierdzi, że w 2017 r. większość producentów telefonów planuje instalowanie elastycznych ekranów AMOLED, jednak w niektórych przypadkach będzie to trudne ze względu na wyższą cenę. - Obecnie koszty produkcji elastycznych paneli AMOLED są znacznie wyższe niż w przypadku ekranów sztywnych, ale możliwe, że w przyszłości - w miarę poprawy wydajności produkcji - koszty te spadną poniżej wartości notowanej dla paneli sztywnych - dodał Jerry Kang.

źródło: IHS Markit